طرح‌های زیباسازی نوروز ۱۴۰۳ به مناطق شهرداری اصفهان اعلام شد
طرح‌های زیباسازی نوروز ۱۴۰۳ به مناطق شهرداری اصفهان اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سازمان زیباسازی کارها بسیار تخصصی است، اظهار کرد: زیباسازی شهری از جمله اقدامات متفاوت با دیگر اقدامات شهرداری اصفهان است و این عمل تنها متخصص خود را می‌خواهد، همچنین زیباسازی شامل چند رشته مرتبط است. وی با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سازمان زیباسازی کارها بسیار تخصصی است، اظهار کرد: زیباسازی شهری از جمله اقدامات متفاوت با دیگر اقدامات شهرداری اصفهان است و این عمل تنها متخصص خود را می‌خواهد، همچنین زیباسازی شامل چند رشته مرتبط است.

وی با بیان اینکه برای افزایش شادی و نشاط بیشتر شهروندان تلاش می‌کنیم تا سواد و لذت بصری آن‌ها را افزایش دهیم، افزود: با وجود اینکه اصفهان شهری سرشار از هنر و هنرمندان است، زیباسازی شهر را به اقدامی حساس و انتزاعی تبدیل کرده است که این موضوع چالش‌های متفاوتی را برای سازمان زیباسازی شهرداری ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری به دو دسته موقت و دائم تقسیم می‌شود، تاکید کرد: اقدامات موقت در حوزه آذین‌بندی شهر تعریف می‌شود و این به معنای بی‌اهمیت بودن این اقدام نیست، چراکه سیاست‌های کلی شهرداری و اعتبارات، مواد (متریال) اینگونه اقدامات را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: از بسیاری مواد و متریال‌ها در کادر شهری دو بار استفاده می‌شود، با ایجاد تغییرات کوچکی در سیستم این مواد صرفه‌جویی اقتصادی را نیز حفظ می‌کنیم.

حمید قنادنیا با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انتقادپذیر است، گفت: گاهی اوقات در حق سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بی‌لطفی‌هایی صورت می‌گیرد؛ معتقدیم انتقادها باید عادلانه باشد، همچنین این سازمان باید در راستای سیاست و برنامه‌های مدیریت شهری حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های سازمان زیباسازی در حوزه‌های نماد و مجسمه، گرافیک شهری و محوطه سازی در معاونت طراحی، نخست طراحی و نظارت، سپس اجرایی می‌شود، افزود: در حوزه فنی که شامل اقداماتی از جمله نورپردازی و مبلمان شهری است، صفر تا صد این اقدامات در حوزه معاونت فنی صورت می‌گیرد، همچنین حوزه آذین‌بندی تنها مختص مناسبت‌های سال است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی در سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بر اساس ایده‌های شهروندان خلاق و هنرمندان صورت می‌گیرد، این ایده‌ها نخست در قالب سیاست‌های شهرداری و سازمان زیباسازی هدف‌گذاری می‌شود و پس از تخصیص بودجه صورت می‌گیرد، همچنین اینگونه اقدامات از جمله آذین‌بندی مشارکتی است.

عدالت اجتماعی برای مناطق محروم و کم‌برخوردار لحاظ می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی مناطق بر اساس سیاست‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تعریف می‌شود و تعدادی از پروژه‌های مناطق، مستمر است، زیرا به‌صورت متوالی نیمکت و صندلی و آلاچیق نصب و تعویض می‌شود.

قنادنیا گفت: در حوزه خدمات شهری و فضا سازی شهری مقرر شده است تا در رابطه با زیباسازی و مبلمان این مادی‌ها، اقدامات متفاوتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه طرح‌ها نخست وارد کمیته فنی می‌شود و مختص به یک شخص نیست، همچنین برای ارائه ایده‌ها و طرح‌ها فراخوانی برای هنرمندان برگزار می‌شود، افزود: در مناطق شهرداری اجرای پروژه‌های زیباسازی بر عهده واحد زیباسازی آن مناطق است و تنها نظارت عالیه به عهده سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است، چراکه در هر منطقه یک مسئول زیباسازی حضور دارد که به عنوان ناظر مقیم منطقه تلقی می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیشتر در ایام عید نوروز مورد توجه شهروندان قرار می‌گیرد، از این‌رو سعی کرده‌ایم تا در زمان‌های ویژه نیز اقدامات متفاوتی انجام دهیم؛ البته طرح‌های زیباسازی نوروز ۱۴۰۳ به مناطق شهرداری اصفهان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تمام ردیف‌های اداری و مالی در شهرداری مرکزی صورت می‌گیرد، ادامه داد: از نیمه دوم سال وارد موضوعات اجرایی و برگزاری مناقصه می‌شویم و پایان سال رنگ‌آمیزی شهر، نصب المان‌ها و سفره هفت‌سین و شور و نشاط شهر و شهروندان افزایش پیدا می‌کند، همچنین تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر ویترین شب عید را آماده کنیم.

تاکنون ۳ هزار تابلوی دیوارکوب مزین به تصویر شهدا در کوچه‌های شهر اصفهان نصب شده است.

قنادنیا گفت: نورپردازی پل غدیر و دیوارنویسی خیابان همت پروژه‌های داخل منطقه‌ای است که طراحی این اقدامات صورت گرفته و در حال پیگیری دیگر پروژه‌ها هستیم، همچنین یکی دیگر از پروژه‌های که در مناطق به صورت مستمر انجام می‌شود، نصب تابلوهای شهدا سرکوچه‌ها و دیوارکوب‌ها است.

وی با بیان اینکه حدود شش هزار معبر شهر اصفهان به نام شهدا مزین شده است، گفت: تلاش کردیم با همکاری بنیاد شهید و سازمان زیباسازی شهرداری، دیوارکوب‌ها و تابلوهای دایره‌ای شکل روبه‌روی کوچه‌ها که به‌نام شهدا است، متفاوت و خلاقانه اصلاح و طرح‌های جدید ارائه شود از این‌رو تابلوی ورودی کوچه‌هایی که به نام شهدا مزین شده، به شکل لاله درآمده و روی تابلوهای دیوارکوب، عکس شهید و مشخصات دقیق‌تر درج شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای نصب تابلوهای دیوارکوب مزین به عکس شهدا باید با رضایت خانواده شهدا و تأیید بنیاد شهید باشد که این اقدام در حال انجام است و تاکنون حدود سه هزار دیوارکوب‌ نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مناقصه‌های احداث بازی‌ها و میز بازی برگزار شده است و در آینده شاهد اجرای تمام این اقدامات در سطح شهر هستیم.