ضرورت نمایش آثار “رسم شاهدان شیدایی” در سطح تبریز
ضرورت نمایش آثار “رسم شاهدان شیدایی” در سطح تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز به برپایی نمایشگاه کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی آثار نقاشی شهدا در سطح شهر به جهت بهره‌مندی شهروندان و مانوس شدن با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد. به گزارش شهریار، غلامرضا احمدی در بازدید از روند اجرایی این کارگاه گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز به برپایی نمایشگاه کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی آثار نقاشی شهدا در سطح شهر به جهت بهره‌مندی شهروندان و مانوس شدن با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

به گزارش شهریار، غلامرضا احمدی در بازدید از روند اجرایی این کارگاه گفت: موضوعات استفاده شده در این کارگاه ارزشمند و یگانه هستند و به همین جهت نمایش آنها در در قالب های مختلف ور سطح شهر از ضرورت زیادی برخوردار است.

احمدی در کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی با بیان اینکه این کارگاه در راستای کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان برگزار می شود، اظهار کرد: برگزاری کارگاه نقاشی یک رویداد فاخر و وزین برای استان رقم زده می شود و این کارگاه با حضور هنرمندان کشوری و استانی در تبریز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هنر در خدمت ارزش، زیبایی خاصی دارد، افزود: هنرمند با هنر خود یک اثر را خلق می کند و ما شاهد خلق آثار پرتره شهدا در طی دو روز در مسجد کبود که میراث برجسته و ماندگار آذربایجان است، هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی یک اقدام چند وجهی است، اظهار کرد: آثار خلق شده در کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی را می توان به عنوان آثار ارزشمند نگهداری کنیم و در مکان های مختلف شهر نمایشگاه نقاشی برگزاری کنیم و تا مردم به خصوص نسل جوان از این اثرهای هنری بهره مند شده و الهام بخش آنها باشد.  

احمدی با بیان اینکه برگزاری کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی حمایت از هنرمندان ملی و استانی و دلگرمی برای آنها است، افزود: با توجه به اینکه هنر با فطرت انسانی سازگارتر است، لذا کمیسیون فرهنگی شورای شهر به مسائل نگاه فرهنگی دارد ‌و هنر را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی باید ترویج داده شود، گفت: انتقال پیام ها و شعارها در قالب هنر به نسل جوان به زبان هنر تاثیر بسزایی دارد.  

کارگاه نقاشی «رسم شاهدان شیدایی» همزمان با برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان با حضور نقاشان برجسته ملی و استان در روایت تصویر مقاومت و حماسه شهدای آذربایجان از پنجشنبه و جمعه، نهم و دهم آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان مغرب و عشا در صحن مسجد تاریخی کبود تبریز به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، بنیاد فرهنگی روایت فتح، شهرداری منطقه ۱ تبریز، سورای اسلامی شهر تبریز و مرکز آفرینش های هنری در راستای برنامه های کنگره ملی ده هزار شهید استان برگزار می شود.