یک فوریت معافیت بهشت زهرا از پرداخت سهم‌ سود مندرج در بند۷ تبصره یکم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تصویب شد
یک فوریت معافیت بهشت زهرا از پرداخت سهم‌ سود مندرج در بند۷ تبصره یکم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، محمدجواد تاجیک در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه معافیت سازمان بهشت زهرا(س) از پرداخت سهم‌ سود مندرج در بند هفتم تبصره یکم مصوبه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه گزارشات حسابرسی در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، محمدجواد تاجیک در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه معافیت سازمان بهشت زهرا(س) از پرداخت سهم‌ سود مندرج در بند هفتم تبصره یکم مصوبه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه گزارشات حسابرسی در این خصوص موجود است، اظهار کرد: درخواست ما این است که شورا با این لایحه موافقت کند.

جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورا هم با بیان اینکه سازمان ها و شرکت ها بر اساس قانون باید سودی را به شهرداری پرداخت کنند، یادآور شد: تعداد زیادی از سازمان ها و شرکت ها برای اداره شهر باید سود پرداخت می کردند و این میزان کاهش یافته و سازمان بهشت زهرا نیز از این لیست کم شده است.

وی ادامه داد: اینکه سازمان ها و شرکت های شهرداری شکل گرفته اند به این منظور بوده که هم با آزادی عمل بیشتری در قانون تجارت از امکانات شهرداری استفاده کنند و هم به شهرداری سود پرداخت کنند اما متأسفانه این اتفاق در دوره ای که می گوییم شهر باید با نگاه تحولی مدیریت شود، نیفتاده است. شهرداری تهران باید در نگاه تحولی خود نیز به این موضوع سر و سامان دهد.

شربیانی گفت: از شرکت هایی همچون مترو و یا اتوبوسرانی که یارانه دریافت می کنند، انتظار نمی رود که به شهرداری سود پرداخت کنند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه شهرداری در این زمینه اقدام پیش دستانه ای انجام داده است، گفت: اگر این اصلاحات صورت بگیرد، حسابرس دیگر بند مالیاتی را به گزارش حسابرسی اضافه نخواهد کرد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا با تأکید بر اینکه شرکت داری منطق هایی دارد که شرکت ها و سازمان های شهرداری نمی توانند این منطق را اجرایی کنند، گفت: در جذب و تعدیل نیرو، دیگر شرکت ها می توانند اقدام کنند، اما شرکت های شهرداری چنین شرایطی ندارند. همچنین در حقوق و مزایا شرکت ها و سازمان ها نمی توانند جداگانه اقدام کنند و باید شهرداری آن را تعیین کند.

گفتنی است، در نهایت یک فوریت لایحه معافیت سازمان بهشت زهرا (س) از پرداخت سهم‌ سود مندرج در بند هفتم تبصره یکم مصوبه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با ۱۵ رأی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/