شهرداری به مفاد درآمدی و هزینه‌های بودجه وفادار بماند / تلاش برای تحقق ردیف‌های درآمدی
شهرداری به مفاد درآمدی و هزینه‌های بودجه وفادار بماند / تلاش برای تحقق ردیف‌های درآمدی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در نطق میان دستور یکصدویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) اظهار کرد: از زحمات دولت مردمی در برگزاری مراسم بزرگ اربعین و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در نطق میان دستور یکصدویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) اظهار کرد: از زحمات دولت مردمی در برگزاری مراسم بزرگ اربعین و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور بیش از چهار میلیون زائر ایرانی از جمله حمل‌ونقل، شرایط گذرگاه‌های مرزی، شرایط گذرنامه و حتی اینترنت همراه زوار در مسیر پیاده‌روی در طریق بهشت تشکر می‌کنیم؛ انصافاً نسبت به شرایط سال‌های گذشته به‌ویژه قبل از همه‌گیری کرونا شرایط بهتری را پشت سر گذاشتیم که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی بلندمدت دولت برای این اتفاق عظیم بود.

وی افزود: همچنین از دولت، بابت زحمات دو ساله و زیربنایی و کارهایی که فردا را قربانی امروز نکرد، تشکر می‌کنیم، همان‌طور که رهبر انقلاب در فرمایشات خود به مناسبت هفته دولت به آن اشاره کردند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خداقوت به همکاران شهرداری اصفهان گفت: شهرداری حضوری مؤثر در مرز چذابه به عنوان یکی از مرزهای اصلی برای عبور و مرور زوار غیرایرانی داشت.

وی ادامه داد: خدمات فرهنگی خوبی پیش‌بینی شده بود در عین حال که در بخش پرتردد و اساسی که محل عبور مردم از پارکینگ‌ها و ورود به پایانه مرزی بود، توسط همکاران ما با همکاری نیروهای بومی خدمات خوبی ارائه شد که کار سخت و طاقت‌فرسایی در این منطقه گرم بود.

با تلاش‌های انجام شده در شورا و شهرداری دستورالعمل وحدت رویه اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تعیین تکلیف پرداختی‌های سنوات قبل مردم به تصویب هیئت تطبیق هم رسید و آماده اجرا است.

صالحی افزود: خدماتی که در کربلا توسط نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی اصفهان ارائه شد، محوری جذاب و دوست‌داشتنی داشت و آن هم شوق این عزیزان به خدمت و زیارت‌اولی‌های حوزه خدمات شهری شامل پاکبانان بود که برق این شوق را در گرمای بالای ۵۰ درجه کربلا در چشمان این عزیزان می‌دیدید که خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) را لحظه‌ای فروگذار نمی‌کردند و با تمام توان و انرژی در سه شیفت این خدمات را ارائه کردند.

وی با اشاره به حرکت با شکوه مردم ایران به‌ویژه اصفهان در روز اربعین در راهپیمایی «الی اصحاب الحسین (ع)» گفت: جمعیت عظیمی را به صورت خودجوش ساعت‌ها در مسیرهای منتهی به گلستان شهدا شاهد بودیم، انصافاً جمعیتی باورنکردنی نسبت به سال گذشته بود و امسال از نظر حضور زوار در مراسم اربعین، صحنه‌ها قابل توجه بود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از همه گروه‌های مردمی بابت شکل‌گیری این صحنه‌های باشکوه تشکر می‌کنم، به‌ویژه برادران و خواهران در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که خالصانه و خاضعانه و متواضعانه حلقه وصل گروه‌های مردمی شدند؛ روزهای خوبی را در این حوزه پشت سر گذاشتیم و امیدواریم ثمراتش را در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و کشور شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: از شهردار اصفهان و نمایندگان وی تقاضا دارم که در حوزه مالی و اقتصادی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به مفاد درآمدی و هزینه‌های بودجه وفادار بمانند و تلاش کنند طبق برش‌های زمانی و بر اساس برنامه بودجه پیش‌بینی شده حداکثر تلاش خود را برای تحقق ردیف‌های درآمدی انجام دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در شورا و شهرداری دستورالعمل وحدت رویه اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تعیین تکلیف پرداختی‌های سنوات قبل مردم به تصویب هیئت تطبیق هم رسید و آماده اجرا است.

وی گفت: امیدواریم با تأکید شهردار و همکاران ما در شهرداری این موضوع بدون چون و چرا اجرا شود و شاهد باشیم که سطحی از رضایتمندی و حل مسائل و گره‌های چند ساله در حوزه این دو موضوع در شهرداری اتفاق بیفتد؛ این هم انصافاً از کارهای بزرگ شورای ششم بود که گره‌های ناگشودنی را با ابتکار و تجربه و خلاقیت خود باز کرد و امیدواریم برای حل مسائل مردم در این زمینه بهتر از گذشته تدبیر شود.

امسال بودجه سازمان عمران شهرداری با دو برابر شدن، ۸۱۷ میلیارد تومان شده است و تاکنون حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان یعنی ۵۰۰ میلیارد تومان فراتر از بودجه مصوب پروژه انجام داده است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری درخواست داریم تعامل خوبی را با مدارس و دانشگاه‌ها در ایام پرشور و نشاط ابتدای مهر و بازگشایی مدارس داشته باشند. ان‌شاء‌الله بسته‌های فرهنگی و اجتماعی، رویدادهای مرتبط با هفته دفاع مقدس و آموزش شهروندی در سطح مدارس و در مجموعه‌های متمرکز داشته باشیم تا تعداد قابل توجه دانش‌آموزان از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایام سال تحصیلی به صورت ویژه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان ناظران مردمی هم باید نقاط ضعف را ببینیم و تذکر بدهیم و هم اگر جایی کار خوبی انجام می‌شود محکم و قاطعانه از آن دفاع کنیم تا ثمرات و بهره آن به مردم برسد.

صالحی با عرض خدا قوت به کارکنان جوان و متخصص سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: سازمان عمران این روزها از مجموعه‌های پرجوش و خروش شهرداری است که با وجود تعدد پروژه‌ها آن‌ها را با کیفیت مناسب به پایان می‌رساند؛ از جمله پروژه خیابان آیت‌الله غفاری که آن را زودتر از موعد با کیفیت به پایان رساند و تعدادی از پروژه‌ها را در دست انجام دارد.

وی اظهار کرد: حضور به‌موقع مدیرعامل سازمان و عوامل آن در موضوع ایستگاه شاهد نشان داد که این سازمان بیدار و هوشیار است و با رعایت ایمنی و مسائل مربوط به اچ.‌اس.‌ای در همه پروژه‌ها این کیفیت و دقت را داشته باشند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری اصفهان حدود ۴۱ پروژه و قرارداد ابلاغ شده و نشده در دست اجرا دارد و با تصمیم امروز شورا در مورد بزرگراه چمران بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال عمرانی توسط این سازمان در دست انجام است. جالب است بدانید سال گذشته بودجه این سازمان ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و ۵۹۰ میلیارد تومان عملکرد داشته است.

وی افزود: امسال بودجه این سازمان با دو برابر شدن، ۸۱۷ میلیارد تومان شده است و تاکنون حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان یعنی ۵۰۰ میلیارد تومان فراتر از بودجه مصوب پروژه انجام داده و طبق زمان‌بندی موضوعات را پیش می‌برد که این تلاش شایسته تقدیر است و امیدواریم در همه این پروژه‌ها که عدد قابل توجه و فراتر از بودجه پیش‌بینی شده است موفق و موید باشند.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه همه مجموعه‌های شهرداری از جمله مناطق و سازمان‌هایی که از این خدمات استفاده می‌کنند را دعوت می‌کنیم که مطالبات سازمان عمران را به‌موقع وصول کنند تا این سازمان بتواند چرخ فعالیت خود را به خوبی به حرکت درآورد و شاهد بهره‌برداری به‌موقع پروژه‌ها باشیم.