ساماندهی حاشیه شهر کرمان در اولویت قرار گیرد
ساماندهی حاشیه شهر کرمان در اولویت قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سیدمهدی قویدل در نشست جمع‌بندی بازدید میدانی مدیران ارشد استان از پروژه‌های شهری کرمان اظهار کرد: دستگاه قضائی استان آمادگی دارد با حمایت حقوقی و قضائی از مجموعه شهرداری در جهت حل مشکلات شهری نقش خود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سیدمهدی قویدل در نشست جمع‌بندی بازدید میدانی مدیران ارشد استان از پروژه‌های شهری کرمان اظهار کرد: دستگاه قضائی استان آمادگی دارد با حمایت حقوقی و قضائی از مجموعه شهرداری در جهت حل مشکلات شهری نقش خود را ایفا کند.

وی خواستار تقویت مشارکت شهرداری استان با بخش خصوصی شد و با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند در توسعه شهری بسیار موفق عمل کند و باید شهرداری کرمان از این ظرفیت استفاده کند، افزود: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر وضعیت فضای شهری در حاشیه شهر کرمان مطلوب نیست.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر تعامل سازنده میان دستگاه‌های متولی در زمینه آبادانی و توسعه شهر کرمان تصریح کرد: لازم است موضوع روشنایی معابر، احداث فضای سبز و پارک‌ها و آسفالت معابر مناطق حاشیه شهر کرمان در دستور کار شهرداری کرمان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید توسعه و آبادانی در مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان با همکاری دستگاه‌های متولی آن منطقه در اولویت قرار بگیرد، گفت: شهرداری‌ها وظایف و اختیارات زیادی دارند و در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها مستقل هستند، بنابراین لازم است از این قابلیت نهایت استفاده را در راستای حل مشکلات موجود به‌کار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نبود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر را یکی از دلایل ترافیک در کرمان دانست و افزود: یکی دیگر از مشکلات شهر کرمان کم بودن مسیرهای دسترسی به خیابان‌های اصلی شهر است و لازم است شهرداری کرمان در جهت رفع این معضل تدابیری را لحاظ کند.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان در ادامه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود شهرداری، گفت: مسائلی مانند روشنایی معابر، ترافیک شهری، مشکلات حاشیه‌نشینی شهر و تصرف غیرقانونی زمین‌های اطراف پروژه پل شهدای خلبان از مشکلاتی کنونی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، در بازدید میدانی صبح امروز مدیران ارشد استان، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهری از میدان آزادی، چگونگی طراحی و مناسب‌سازی این میدان مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه با حضور مسئولان وضعیت ساخت تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان مورد بازدید قرار گرفت.