تسخیر قلمرو ستاره ها در آسمان نما کرج
تسخیر قلمرو ستاره ها در آسمان نما کرج

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، امیر اشتری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مرکز علمی فرهنگی آسمان نما علاوه بر ساختار تخصصی نجوم، به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا از شهر کرج، به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد می‌شود و آماده میزبانی از عموم شهروندان است. وی افزود: مرکز علمی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

امیر اشتری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مرکز علمی فرهنگی آسمان نما علاوه بر ساختار تخصصی نجوم، به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا از شهر کرج، به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد می‌شود و آماده میزبانی از عموم شهروندان است.

وی افزود: مرکز علمی آسمان نما و رصد خانه خواجه نصیرالدین طوسی اولین مرکز تخصصی نجوم استان البرز با مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از سال ١٣٨۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: این مرکز دارای بخش‌های آمفی تئاتر برای پخش فیلم، ترازوهای نجومی، تلسکوپ برای رصد روز و شب و اجرام آسمانی و کتابخانه تخصصی و گالری عکس است.

به گفته اشتری، مرکز علمی آسمان نما دارای برنامه‌ها و کلاس‌های متعدد بوده و در تمامی ایام سال میزبان عموم شهروندان، مدارس و دانش‌آموزان و ارگان‌ها خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: دوره‌های آموزشی نجوم از مقدماتی تا پیشرفته از۵ سال به بالا، عکاسی نجوم، رباتیک، دوره‌های رایگان آتش نشان داوطلب، همایش‌های رایگان، سه شنبه‌های سینمایی رایگان و جشن‌های شاد از برنامه‌های متعدد این مرکز است.

شایان ذکر است تمامی مدارس شهر کرج برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت بازدید علمی از مرکز تخصصی نجوم آسمان نما می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۱۵۸۳۶ تماس حاصل کنند.

تسخیر قلمرو ستاره ها در آسمان نما کرج

منتشر شده در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۲