رونمایی از اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز/ تحویل رایگان کتاب در منازل
رونمایی از اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز/ تحویل رایگان کتاب در منازل

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب تبریز، اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ رونمایی می شود. به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۵ تبریز، اظهار کرد: هدف اصلی ما از اجرای این طرح قابل دسترس کردن کتاب برای همگان، تسهیل کتاب رسانی و معرفی کتاب های خوب به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب تبریز، اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ رونمایی می شود.

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۵ تبریز، اظهار کرد: هدف اصلی ما از اجرای این طرح قابل دسترس کردن کتاب برای همگان، تسهیل کتاب رسانی و معرفی کتاب های خوب به قشر نوجوان و جوان همچنین علاقه مندان به کتاب است.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مناسب برای ترغیب شهروندان به فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه دانست.

پورخردمند تصریح کرد: در همین راستا شهرداری منطقه ۵ برنامه های مختلفی برای شهروندان تدارک دیده شده که اصلی ترین آن رونمایی از اتوبوس کتاب خواهد بود.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به راه اندازی این اتوبوس کتاب در منطقه شرق تبریز تصریح کرد: این اتوبوس در فصل تابستان در پارک ها و محل های پرتردد و در زمستان با هماهنگی مدیران مدارس در مدارس فعالیت می کند.

وی با اشاره به همکاری واحد فرهنگی شهرداری منطقه ۵ با انجمن خانه داران کتابخوان یادآور شد: علاقه مندان می توانند با عضویت در انجمن خانه داران کتابخوان و با انتخاب کتاب مورد علاقه خود، کتب مورد نظر خود را درب منزل به صورت رایگان تحویل، و بعد از اتمام مطالعه درب منزل تحویل دهند.

پورخردمند افزود: دو هزار جلد کتاب در موضوعات عمومی برای سنین مختلف خریداری و توسط این اتوبوس در دسترس عموم قرار خواهد گرفت که ۱۰ درصد از این تعداد را کتب کودک و نوجوان تشکیل می دهد.