ایجاد ۱۰۰ هکتار فضای سبز طی یک سال در منطقه ۲ تبریز
ایجاد ۱۰۰ هکتار فضای سبز طی یک سال در منطقه ۲ تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۲ تبریز از تملک پنج پلاک باقی مانده در پروژه مسیرگشایی عطار نیشابوری تا پایان سال خبر داد و گفت: بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۲ تا پایان سال محقق می‌شود. به گزارش شهریار، موسی علی‌پور زنوزی در جریان دیدار با اهالی ساکن در منطقه مارالان کوی عزیزآباد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۲ تبریز از تملک پنج پلاک باقی مانده در پروژه مسیرگشایی عطار نیشابوری تا پایان سال خبر داد و گفت: بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۲ تا پایان سال محقق می‌شود.

به گزارش شهریار، موسی علی‌پور زنوزی در جریان دیدار با اهالی ساکن در منطقه مارالان کوی عزیزآباد با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری منطقه ۲ تبریز ۸۰۰ میلیارد بوده و این مقدار امسال به ۲هزار میلیارد رسیده است، افزود: منطقه ۲ صرفا برای محدوده مشخص منطقه ایفای نقش نمی‌کند و ما معین سایر مناطق و پروژه‌ها دیگر نیز هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری هزار و ۶۰۰میلیارد بودجه عمرانی داریم که این بودجه تا پایان سال محقق می‌شود و از طرفی ما وظیفه داریم تا طبق دستور شهردار کلانشهر تبریز، همه پروژه‌ها را امسال تمام کنیم.

علی‌پور با بیان این نکته که پروژه‌ای را شروع نمی‌کنیم مگر اینکه همان سال تمام کنیم، از اتمام و افتتاح پروژه فرامنطقه‌ای پل قراملک در روز سوم خرداد سال آینده خبر داد.

به گفته وی، پروژه‌های شهرداری منطقه ۲ به موضوعات عمرانی، فرهنگی و ترافیکی تقسیم شده که اغلب آنها مرتبط با زیرساخت‌های شهری است.

شهردار منطقه ۲ تبریز با بیان اینکه بالاترین میزان حجم تعویض جداول پوسیده و کفسازی ها توسط معاونت عمران منطقه در دست اجرا است، گفت: منطقه ۲ یکی از بزرگترین مناطق تبریز است و محدوده زیادی دارد. بر این اساس سه ناحیه شهری در منطقه ایجاد کردیم که برای اولین‌بار در دوره فعلی مدیریت شهری اتفاق افتاده است.

وی ایجاد نواحی را دسترسی آسان شهروندان به شهرداری عنوان کرد و افزود: با وجود شهرداری های نواحی، به نیازهای محلی شهروندان پاسخگویی راحت تری وجود دارد.

علی‌پور با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی شمال‌غرب در منطقه ۲ آغاز شده، اظهار کرد: این پروژه با عنوان پردیس فرهنگ و رسانه، اسفند سال جاری افتتاح می‌شود و علاوه بر آن، سه سالن بزرگ ورزشی، بزرگترین فرهنگسرای بانوان، کافه کتاب و سالن‌های سرپوشیده بازی کودکان را در دست اجرا داریم.

شهردار منطقه ۲ همچنین به پروژه‌های مسیرگشایی در ائل گلی، سهند و باغچه بان اشاره کرد و گفت: امسال سعی می‌کنیم در پروژه مسیرگشایی عطار نیشابوری، پنج پلاک باقی مانده را تملک کنیم تا این پروژه تکمیل شده و تردد شهروندان در این مسیر تسهیل شود.

علی‌پور وجود بزرگترین پل های تبریز را در منطقه ۲ اعلام کرد و افزود: نمک پاشی در سالهای گذشته علاوه بر ضررهای جسمی و آسیب به سلامتی شهروندان، آسفالت و بتن های پل‌ها را هم تخریب کرده که بر این اساس ترمیم بتن‌های پوسیده پل‌ها در برنامه کاری منطقه قرار دارد.

وی پروژه مسیرگشایی صاحب الامر، پشتیبانی خرید اتوبوس‌های جدید و همچنین توسعه مترو تبریز را در محدوده مسئولیت منطقه ۲ اعلام کرد و گفت: احداث پارک سلامت در ولیعصر جنوبی و پارک رجایی شهر در محله رجایی شهر و همچنین نگهداری پارکها و فضای سبز، از جمله برنامه‌های مهم منطقه ۲ است و علاوه بر آن، ما امسال صد هکتار در شهر تبریز فضای سبز ایجاد می‌کنیم.