عزم شهرداری تبریز برای برگزاری باشکوه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی
عزم شهرداری تبریز برای برگزاری باشکوه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با تشریح اقدامات متنوع گرامیداشت مقام شامخ شهدا در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان، گفت: رویدادهای فرهنگی و ورزشی مختلفی در این راستا اجرا شده است. به گزارش شهریار، مهدی حافظ زاده در تشریح اقدامات متنوع شهرداری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با تشریح اقدامات متنوع گرامیداشت مقام شامخ شهدا در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان، گفت: رویدادهای فرهنگی و ورزشی مختلفی در این راستا اجرا شده است.

به گزارش شهریار، مهدی حافظ زاده در تشریح اقدامات متنوع شهرداری تبریز برای گرامیداشت دومین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید گلگون کفن آذربایجان شرقی اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود در چند ماه اخیر در کنار فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری، با نصب تابلوهای جدید شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی در معابر، طراحی و نصب تمثال شهدای شاخص استان و شهیدان والامقام مدافع حرم در قالب هنر کاشی کاری و نصب ۹ المان ویژه اقدام کرده است.

وی با تشریح برنامه های ورزشی شهرداری تبریز در راستای گرامیداشت کنگره ۱۰ هزار شهید استان، افزود: همایش‌ و گردهمایی های متنوع ورزشی در قالب‌های همگانی و قهرمانی در سطح شهر برگزار شده و همچنین ۲ رویداد ورزشی در سطح بین‌المللی از دیگر اقدامات در راستای ترویج ورزش و افزایش نشاط اجتماعی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری توجه ویژه به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اجرای نمایش هنری شهید روز عاشورا ثقه الاسلام، برگزاری سوگواره استانی نی ناله، برگزاری نمایشگاه و ویژه برنامه با عناوین “عکس جاودانه ها” و “روایت فتح” بخشی از اقدامات فرهنگی شهرداری برای گرامیداشت دومین کنگره ملی شهدای آذربایجان شرقی است.

وی اجرای برنامه های متنوع با همراهی هنرمندان در «کاروان عشق» را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: هنرمندان تبریزی و گروه های سرود در محلات شهر اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می کنند و این اجراها تا اختتامیه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان ادامه خواهد داشت.

حافظ زاده با بیان اینکه تاکید شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های مجموعه شهرداری در برگزاری هرچه با شکوهتر این رویداد ملی است، خاطر نشان کرد:عملکرد شهرداری تبریز در خصوص کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در قالب کتاب به زودی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به تالیف و انتشار کتاب “لبخند سپیده”، ادامه داد: برپایی یادواره های مختلف شهدای والامقام استان، تولید ۶۰ اثر هنری در رشته های مختلف هنری(موسیقی، سرود و خوشنویسی) با محوریت شهدای استان، دیدار با  ۳۳۰ خانواده معظم شهدا، برپایی ورکشاپ طراحی پوستر شهدای استان از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری تبریز در این خصوص به شمار می رود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز همچنین یادآور شد:  در این بین اجرای طرح نگهداشت محله با عنوان ” ۳۰ محله، ۳۰ شهید” از جمله اقدامات شهرداری برای پاسداشت مقام والای شهدای استان است.

دومین کنگره ملی ۱۰ شهید آذربایجان شرقی پس از ۲۸ سال در آذرماه امسال برگزار می شود که شهرداری تبریز در برگزاری این رویداد ملی نقش مهمی ایفا کرده است. در این بین اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، باشگاه ورزشی شهرداری، سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهری شهرداری تبریز نیز در این رویداد مشارکت فعال داشته اند.