رصد ترافیکی شهر اصفهان با ۷۰۰ سامانه نظارتی و ۱۱۰۰ تصویر زنده
رصد ترافیکی شهر اصفهان با ۷۰۰ سامانه نظارتی و ۱۱۰۰ تصویر زنده

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پدیده شهرنشینی در دهه‌های اخیر رو به افزایش بوده و مشکلاتی را برای شهرها به‌وجود آورده است. وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات این است که شهرها را به سمت هوشمندی پیش ببریم، این در حالی است که هنوز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پدیده شهرنشینی در دهه‌های اخیر رو به افزایش بوده و مشکلاتی را برای شهرها به‌وجود آورده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات این است که شهرها را به سمت هوشمندی پیش ببریم، این در حالی است که هنوز تعریف مشخص و واحدی از شهر هوشمند ارائه نشده و تنها اهداف آن از جمله استفاده از تکنولوژی برای شهروندان در شهری با کیفیت بالا و زیست پذیر مشخص شده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مفاهیم شهر هوشمند بحث داده از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اینکه بتوانیم داده‌ها را جمع‌آوری و یکپارچه کنیم و پایش آن را انجام دهیم که این موضوع در تحقق شهر هوشمند نقش کلیدی دارد.

کریمی با بیان اینکه یکی از ابزارهای کلیدی در جمع‌آوری داده‌ها، سامانه‌ها و دوربین‌های نظارتی است که در شهر اصفهان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها شرایط خوبی داریم، گفت: در این کلان‌شهر بیش از ۷۰۰ سامانه نظارت تصویری وجود دارد که از این سامانه‌ها ۱۱۰۰ تصویر به‌صورت زنده از سطح شهر قابل مشاهده است و کارشناسان در سالن مانیتورینگ مرکز مدیریت و کنترل ترافیک با استفاده از این تصاویر مدیریت ترافیک سطح شهر را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده ۵۸ سامانه نظارت تصویری به سامانه‌های موجود شهر اصفهان اضافه خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان افزود: استفاده‌ای که از این سامانه‌ها می‌شود، بهبود و مدیریت ترافیک لحظه‌ای شهر است، همچنین با استفاده از این تصاویر ایمنی و کارایی شبکه معابر برای تمام کاربران افزایش پیدا می‌کند.

کریمی با بیان اینکه وجود سامانه‌های نظارت تصویری به مدیریت حوادث در شهر کمک می‌کند، افزود: کارشناسان مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری می‌توانند با استفاده از امکانات در زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به دستگاه‌های امدادرسان از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس راهور کمک کنند تا زودتر به محل مورد نظر برسند.