درختان توت در بزرگراه شهید چمران هرس پلارد می‌شوند
درختان توت در بزرگراه شهید چمران هرس پلارد می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات هرس زمستانی درختان منطقه ۷ شهرداری اصفهان اظهار کرد: هر سال در شهر اصفهان و در سطح محلات عملیات هرس زمستانه درختان از یکم دی به مدت تقریبی دو ماه اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه اعتبار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات هرس زمستانی درختان منطقه ۷ شهرداری اصفهان اظهار کرد: هر سال در شهر اصفهان و در سطح محلات عملیات هرس زمستانه درختان از یکم دی به مدت تقریبی دو ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته برای اجرای عملیات هرس درختان منطقه برای سال جاری بالغ بر ۹ میلیارد ریال است افزود: جوان‌سازی، نگهداری ارتفاع تاج درختان در حد مطلوب، جلوگیری از رشد بیش از حد و تراکم بالای شاخه‌ها، حذف شاخه‌های خشکیده بیمار ضعیف و شکسته، حذف شاخه‌های روی هم افتاده و خمیده، شکل و فرم‌دهی مناسب به درختان و خلوت کردن قسمت‌های داخلی درختان که سبب چرخش بهتر هوا داخل شاخه‌ها شده از مزایای هرس زمستانه و هرس پلارد به‌شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرس درختان خیابان‌ها علاوه بر مزایایی که برای درختان داشته است سبب افزایش دید و بازنمایی بهتر تابلوی مغازه‌ها و واحدهای تجاری در معابر برای شهروندان می‌شود.

سلطان‌آقایی ادامه داد: هرس درختان توت در خیابان‌های چمران، شمال و جنوب مادی ایمان و اطراف پل شریعتی نیز به منظور کاهش میوه‌دهی به روش پلارد انجام می‌شود.

درختان توت در بزرگراه شهید چمران هرس پلارد می‌شود

وی خاطرنشان کرد: شاخه‌ها و سرشاخه‌های درختان پس از عملیات هرس تفکیک و تنه درختان جدا و سرشاخه‌های درختان هم با روش‌های مختلف فرآوری شده به ماده اولیه چیپس چوب و نئوپان تبدیل می‌شود که پای درختان ریخته می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب برای تبخیر نیز از مزایای دیگر پاشیدن این تراشه‌ها زیر درختان آبیاری شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان دو خط تولید چیپس چوب در مناطق شش و ۱۴ دارد و سایر مناطق سرشاخه‌ها را برای تولید چیپس چوب به این دو مرکز انتقال می‌دهند.