اجلاس شورای اسلامی استان فارس برگزار شد
اجلاس شورای اسلامی استان فارس برگزار شد
اجلاس شورای اسلامی استان فارس با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس، رئیس شورای اسلامی استان فارس، هیأت رییسه، نمایندگان شورای عالی استان و ... در محل جهاد دانشگاهی فارس برگزار شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، مهندس فتح الله امینی، رئیس شورای عالی استان فارس در این اجلاس گفت: ما ملت ایران از هر قوم و دینی دل در گرو میهن خود داریم و برای دوام انقلاب تمام تلاش خود را می کنیم.
وی ادامه داد: اسلام دل در گرو دانایی دارد و هرچه با دانایی پیش برود نتیجه مطلوبی در پی دارد.
امینی با تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: امیدواریم با الفت و محبت و رعایت قوانین یک انتخابات نمونه را در ۱۱ اسفند در فارس رقم بزنیم. وی افزود: انتخابات طبق گفته رهبری دستاورد نیست بلکه خون آورد است و چه خون ها برای این انقلاب ریخته شده است.
امینی اضافه کرد: انتخابات وظیفه شرعی ماست و با انتخابات اصلح و به دور از سیاسی و قومی گرایی آینده خوبی رقم خواهد خورد.
وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی برای تشویق مردم برای حضور گسترده در انتخابات با تعامل و هم افزایی اثربخش هستند.
لزوم رسیدگی به آزادراه شیراز-اصفهان
هاشم بانشی نماینده شورای عالی استان از بیضا نیز گفت: حدود ۲ ماه از افتتاح آزادراه شیراز_ اصفهان می گذرد، اما بحث روشنایی، نصب علائم راهنمایی رانندگی، استقرار نیروهای پلیس راهور، ممنوعیت تردد تریلر و کامیونت و … هنوز به انجام نرسیده است.
وی ادامه داد: موانع ترافیکی که باید در محدوده آزادراه نصب شود هنوز نصب نشده و شاهد تردد دام، خودروهای محلی و موتورسیکلت را شاهد هستیم.
بانشی تاکید کرد: بیشترین آسیب را در خروجی بیضا شاهد هستیم، یک مسیر رفت و برگشت از بیضا تا گویم در این محدوده آزادراه است که این مسیر پاسخگوی این حجم ترافیک و تردد موجود نیست.
او با اشاره به لپویی و زرقان هم گفت: این منطقه هم تحمل این حجم از ترافیک را ندارد؛. در آزادراه شیراز- اصفهان دوربین و پلیس مستقر نشده و مشکلات آزادراه باید توسط کمیسیون عمران مطرح شود و به صورت واضح به استانداری و ادارات زیربط اعلام گردد؛ در نوروز که بیشترین تردد از شمال به جنوب در این آزادراه را داریم قطعا در این محور دچار مشکل می شویم.
کاهش اتباع بیگانه در خرم بید
مهندس سینا ساریخانی نماینده شورای عالی استان از خرم بید هم گفت: نباید شرمنده مردمی باشیم که به نظام پایبند هستند.
وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و معیشتی در استان موجب دغدغه مردم و سرمایه گذاران است؛ خشکسالی مدیریت آب‌های سطحی خام فروشی صنایع معدنی و صنعتی از علل عقب افتادگی استان می شود و باید با نگاه تخصصی و علمی در این حوزه اقدام شود.
ساریخانی تاکید کرد: نباید شاهد عدم استفاده درست از منابع فارس که سرشار از ثروت است، باشیم و مردم باید از این منابع به خوبی بهره مند شوند و امیدواریم با درایت مدیران مشکلات رفع شود.
او افزود: در حوزه بهداشت و درمان خرم بید مشکلات نیروی انسانی و .‌‌.. وجود دارد؛ تکمیل آمفی تئاتر ناحیه، موضوع اتباع بیگانه و ..‌‌ از مشکلات مردم خرم بید است؛ وجود اتباع، بیکاری مردم بومی خرم بید را در پی داشته است و کاهش اتباع باید مورد چاره اندیشی قرار بگیرد.
به سرانجام رسیدن دفترچه عوارض و بهای خدمات دهیاری ها
مهندس کاظم رحیمی، نماینده شورای عالی استان از جهرم هم گفت: بحث دفترچه عوارض و بهای خدمات دهیاری ها تا حدودی پیگیری های لازم از سوی امور روستایی استانداری انجام نشده است.
وی افزود: این قانون نکات مهمی دارد و اگر عوارض در مهلت مقرر انجام نشود، افراد مجرم شناخته می شوند و اگر تا پایان بهمن این مبحث تعیین تکلیف نشود، نمایندگان شورا مجرم شناخته خواهند شد؛ خواستار رسیدگی سریع تر به این موضوع هستیم.
رحیمی تصریح کرد: تا ۱۵ بهمن باید دفترچه عوارض تنظیم و تا پایان بهمن ابلاغ می شد که این فرصت در روستاها از بین رفت؛ یک دفترچه برای بیضا و جهرم تنظیم کرده ایم که فایل ورد آن موجود است و شوراهای بخش های دیگر می توانند از آن برای انجام امور و روند اداری و اعلام عمومی در روزنامه استفاده کنند.
انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس
مهندس اکبر محترم، سخنگوی شورای اسلامی استان فارس هم اظهار کرد: معیشت مردم فارس با کشاورزی گره خورده، فارس شهرک صنعتی دارد، اما صنعتی نیست.
او افزود: امسال بارندگی نداشتیم و انتظار داریم انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس با همت استانداری فارس و نمایندگان استان سریع تر محقق شود وگرنه بسیاری از اراضی زراعی ما از دست خواهد رفت.محترم تاکید کرد: حفر چاه عمیق در فارس دیگر چاره ساز نیست و باید به طرح های آبخیزداری توجه کنیم.
او در ادامه گفت: در خصوص انتخابات هم باید گفت علیرغم مشکلات اقتصادی مردم آگاه هستند و پای صندوق می آیند.
این اجلاس باحضورمدیرکل اب فاومعاونین اداره کل وهمچنین مدیرکل بحران استانداری فارس باموضوع خشک سالی وبحران آب پیش روادامه یافت ونظرات مشورتی جهت عبورازاین بحران ارائه گردید.

  • نویسنده : مریم شمالیان