جلوی قطع درخت در شهرک نفت منطقه یک گرفته شد
جلوی قطع درخت در شهرک نفت منطقه یک گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اظهار کرد: شهروندان در شهرک نفت منطقه یک تهران متوجه شدند که شبانه به درختان واقع در فضای سبز مجاور محل سکونت‌شان توسط فردی که خود را […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اظهار کرد: شهروندان در شهرک نفت منطقه یک تهران متوجه شدند که شبانه به درختان واقع در فضای سبز مجاور محل سکونت‌شان توسط فردی که خود را مالک زمین عنوان می کند، آسیب وارد می شود که با اطلاع آنها و گزارش به موقع شهروندان از قطع درختان جلوگیری شد.

وی گفت: این ملک، مالک شخصی دارد و طبق تحقیقات، این مالک مقیم شهرستان است و از مقررات حاکم بر شهرداری تهران مطلع نبوده است لذا مالک توجیه شد که خارج از ضوابط عمل کرده است؛ چراکه حتی اگر مالک زمین هم باشد به هیچ عنوان بدون مجوز، اجازه قطع درختان را ندارد. صفایی تاکید کرد: تا الان یک درخت را قطع کرده اند و به دو درخت دیگر هم آسیب رسانده اند که البته قابل ترمیم است و جای نگرانی نیست و در حال حاضر یک اکیپ از شهرداری منطقه در آن نقطه به صورت شبانه روزی مستقر شده است تا جلوی قطع مجدد درختان را بگیرد.

صفایی افزود: اگر این مالک قصد ساخت و ساز در زمین خود را دارد، در ابتدا باید مشخص شود که آن زمین در چه پهنه ای قرار گرفته است. اگر پهنه G باشد، آنجا محیطی با کاربری فضای سبز خواهد بود و امکان ساخت و ساز نخواهند داشت؛ اما اگر مسکونی باشد، کمیسیون ماده هفت، بر اساس پوشش درختان و اینکه آیا درختان قابلیت جا به جایی دارند یا خیر نظر می دهد و بر اساس آن هم مجوز صادر می شود.

معاون خدمات شهری منطقه یک تهران در پایان عنوان کرد: معاونت حقوقی شهرداری منطقه به خاطر این قطع غیر قانونی وارد عمل شده است و شکایت خود را علیه این مالک ثبت کرده است.

انتهای پیام/