صدور بیش از ۳۸۸۴ اخطار برای رفع سد معبر واحدهای صنفی در اصفهان
صدور بیش از ۳۸۸۴ اخطار برای رفع سد معبر واحدهای صنفی در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بعضی مشاغل، حرفه‌ها و مغازه‌داران اعم از نمایشگاه‌داران اتومبیل، مغازه‌داران موتورسیکلت‌فروشی و سایر عمده‌فروشی‌های سطح شهر، حتی برخی شهروندان با پارک موتورسیکلت، بخشی از سطح پیاده‌رو را اشغال می‌کنند و مزاحم عابران پیاده می‌شوند. وی افزود: بر همین اساس اداره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بعضی مشاغل، حرفه‌ها و مغازه‌داران اعم از نمایشگاه‌داران اتومبیل، مغازه‌داران موتورسیکلت‌فروشی و سایر عمده‌فروشی‌های سطح شهر، حتی برخی شهروندان با پارک موتورسیکلت، بخشی از سطح پیاده‌رو را اشغال می‌کنند و مزاحم عابران پیاده می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، ابتدا طبق بند یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها (سد معبر صنوف) با متخلفان برخورد خواهد کرد و در صورت استنکاف و استمرار تخلف توسط کسبه، شهرداری از طریق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها (قانون رسیدگی به مزاحمت‌های شغلی)، می‌تواند مراتب تخلف را پس از تذکر و اخطار، نسبت به پلمب مغازه اقدام کند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر این اساس و به‌منظور ایجاد نظم و امنیت ترافیکی، پلیس راهور شهرستان اصفهان با هماهنگی مقام قضائی و همکاری عوامل انتظامی، اقدام به اجرای طرح برخورد با تخلف سد معبر از سوی موتورسیکلت‌فروشان کرد.

وی ادامه داد: تیمی از مأموران پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان ابتدا با تذکر و تفهیم تخلف به متصدیان و مغازه‌داران آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌کند و در صورت استنکاف و اصرار بر تکرار تخلف و عدم تمکین به قانون، اعمال قانون بر آن‌ها انجام خواهد شد.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح با اعمال قانون در خیابان سروش واقع در منطقه سه اصفهان با بیش از ۳۵ فروشگاه و مغازه عرضه و فروش موتورسیکلت با توقیف تعدادی موتورسیکلت در پیاده‌رو، اجرا و مرحله دوم این طرح در منطقه ۱۰ با تذکر، صدور اخطاریه و آموزش به تعداد ۱۶ مغازه اجرا شد و به‌دلیل استنکاف برخی متصدیان، با دریافت دستورات قضائی و حضور مأموران راهور و انتظامی با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

سدمعبر موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها تهدیدی جدی برای امنیت عابران، مشتریان، ساکنان وخانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری برای ایجاد نظم و انضباط شهری و پیشگیری از تخلف با اجرای طرح‌های مقابله با سد معابر، اجازه تضییع حقوق شهروندان را نخواهد داد، گفت: سدمعبر موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها تهدیدی جدی برای امنیت عابران، مشتریان، ساکنان وخانواده‌ها محسوب می‌شود و طرح جمع‌آوری و انتقال موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده‌روها برابر با درخواست‌های مکرر شهروندان از پلیس صورت گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: صنف میوه‌فروشان، دارندگان نمایشگاه خودرو، صنف اسپرت فروشی که بیشترین شاکیان مربوط به آن‌ها می‌شود، موتورسیکلت‌فروشان و مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان بیشترین تخلف سد معبر در اصفهان را دارند.

وی با اشاره به آمار برخورد این سازمان در پنج ماه نخست امسال گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۲ هزار و ۹۹ مورد تذکر و پیشگیری و برای بیش از ۳۸۸۴ واحد صنفی اخطاریه صادر شد، تعداد ۱۱ هزار و ۹۷۵ رفع تخلف واحد صنفی نیز در این مدت صورت گرفته است.