جلسه نظارت ستادی محیط زیست پایدار در منطقه ۱۲ برگزار شد
جلسه نظارت ستادی محیط زیست پایدار در منطقه ۱۲ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار این منطقه در جلسه نظارت ستادی محیط زیست پایدار گفت: محیط زیست امری دستوری نیست بلکه باید بنای فرهنگی محیط زیست از طریق آموزش و آگاهی بخشی ساخته شود. همگام با فرهنگ سازی، تجهیز و ساخت نیروگاه های خورشیدی ،تصفیه خانه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار این منطقه در جلسه نظارت ستادی محیط زیست پایدار گفت: محیط زیست امری دستوری نیست بلکه باید بنای فرهنگی محیط زیست از طریق آموزش و آگاهی بخشی ساخته شود. همگام با فرهنگ سازی، تجهیز و ساخت نیروگاه های خورشیدی ،تصفیه خانه ها واجرای سیستم های هوشمند در منازل ومراکز تجاری به اصلاح الگوی مصرف و هوای پاکیزه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه بر تشکیل کمیته اصلاح مصرف تاکید کرد و اظهار داشت: می بایست همه مناطق در امر اقدامات محیط زیستی وحدت رویه داشته باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
حلیا سادات حسینی نیز در این جلسه عنوان کرد: ضرورت پرداختن به محیط زیست به عنوان دغدغه آحاد جامعه است و از همین رو فعالیت‌ها و اقدامات مناطق باید در راستای ارتقای کیفیت محیط زیست در پایتخت باشد.

حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران نیز اظهار داشت: به‌منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند تصفیه‌خانه بوستان زندگی در منطقه ۱۲ می بایست در دستور کار قرار گیرد و در سایر بوستان ها نیز اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصناف خدماتی مشمول منابع آلاینده قرار می‌گیرند بر شناسایی منابع آلاینده تاکید کرد وگفت: با توجه به وجود بازار وتراکم مراکز تجاری در این منطقه اجرای تجهیزات هوشمند و کاهش مصرف انرژی الزامی است.

حسینی پیگیری نیروگاه ۱۰۰ کیلو واتی منطقه را در دستور کار قرار داد و افزود: با توجه به بحران برق و همچنین آلودگی هوا ساخت و بهره مندی از نیروگاه های خورشیدی ضروری است.

در پایان مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران با همراهی معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ وجمعی از مدیران منطقه از برخی پروژه های محیط زیستی منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام/