جای کارخانه فناوری در اصفهان خالی است
جای کارخانه فناوری در اصفهان خالی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در نطق پیش از دستور صدویازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: پنجم آذر سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی صبح امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در نطق پیش از دستور صدویازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: پنجم آذر سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم و تأکید می‌کنیم که تفکر و اقدام بسیجی آثار و برکات فراوانی در همه برهه‌ها برای کشور ما داشته است.

وی افزود: بهترین عناوین را رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیجیان فرمودند؛ بر اساس تفکر، فرهنگ و عملکرد بسیجی، دیگران مقدم هستند، حتی اگر پای جان بسیجی در میان باشد. بدیهی است که امروز ما نیز برای فائق آمدن بر مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به تفکر بسیجی نیاز داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حضور وزرای کشور و نیرو در اصفهان و بررسی موضوع زاینده‌رود گفت: در جلسه‌ای که در استانداری تشکیل شد، از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد شد که هر قول و وعده‌ای هرچند ناچیز باید زمان‌دار باشد، وزیر نیرو نیز بر همین موضوع تاکید و با آن موافقت کرد؛ بنابراین استاندار اصفهان باید آنچه که تصویب و نهایی شده است را به اطلاع مردم برساند، همچنین هر قولی که داده شده است باید به صورت روزشمار روند پیشرفت آن اطلاع‌رسانی شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این نشست، جلسه کمیسیون ویژه آب شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تشکیل شد و بر این اساس ما اقدامات خود را تا نتیجه نهایی در این زمینه ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به تفکر بسیجی در حوزه علم و فناوری و تولیدات گفت: امروز در تصمیمات کلان کشور بر این بحث تکیه شده است و یکی از وجوه آن تولیدات فناورانه داخلی است؛ در اصفهان جای کارخانه فناوری خالی است، در حالی که این استان از جهت وجود فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان غنی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افتتاح هتل پنج ستاره با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در روزهای گذشته در اصفهان توسط بخش خصوصی گفت: در همین راستا چند هتل بزرگ در اصفهان در حال ساخت است و این رویکرد بزرگ با استفاده از ظرفیت‌های غنی بافت تاریخی شهر اصفهان باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی بهترین بستر برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است و برای گردشگران داخلی و خارجی نیز مقبولیت دارد، گفت: ما نیز در تصویب لوایح در این حوزه تلاش کرده‌ایم و سعی می‌کنیم که با تصمیمات و مصوبات، بخش خصوصی برای ورود به این عرصه ترغیب شود.

نورصالحی با بیان اینکه رایگان کردن پروانه ساخت چنین بناهایی در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است، تصریح کرد: بافت غنی تاریخی بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری اصفهان است که باید از آن حداکثر استفاده را ببریم.