توسعه ۵۰ هزار متر مربعی فضای سبز در فاز ۲ پارک باغشمال
توسعه ۵۰ هزار متر مربعی فضای سبز در فاز ۲ پارک باغشمال

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: بعد از پایان عملیات‌های عمرانی و شروع عملیات‌های باغبانی در فاز ۲ پارک باغشمال، با کاشت گل و چمن و درخت، ۵۰ هزار مترمربع دیگر از این پارک به فضای سبز اختصاص می‌یابد. به گزارش شهریار، علی قاسمی افزود: در راستای توسعه ۶۰۰ هکتاری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: بعد از پایان عملیات‌های عمرانی و شروع عملیات‌های باغبانی در فاز ۲ پارک باغشمال، با کاشت گل و چمن و درخت، ۵۰ هزار مترمربع دیگر از این پارک به فضای سبز اختصاص می‌یابد.

به گزارش شهریار، علی قاسمی افزود: در راستای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضاهای سبز شهری در شهر تبریز، با کاشت گل و چمن و درخت در فاز ۲ پارک باغشمال، به سطح فضاهای سبز حوزه استحفاظی منطقه، ۵۰ هزار مترمربع افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: این اقدام به زودی بعد از اتمام عملیات‌های عمرانی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه در فاز دوم پارک باغشمال و به منظور طراحی و اجرای تخصصی به واحد سیما منظر و فضای سبز منطقه ۳ تحویل می شود.

قاسمی ادامه داد: مقرر شده برای کاشت در این پارک از درختانی با گونه‌های مقاوم و متناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی تبریز از جمله درخت بومی شهر تبریز درخت نارون و… استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۳ به لحاظ قرارگیری در بخش میانی و جنوب شرقی شهر نیاز به اجرای پروژه‌های مهم در حوزۀ حمل و نقل و ترافیک و همچنین احداث پارک داشت، افزود: در این راستا آماده سازی فاز دوم پارک باغشمال و همچنین تعریض خیابان جوان و آزادسازی اراضی میدان تیر از مهمترین پروژه های عمرانی منطقه به شمار می رود.

وی افزود: فاز دوم پارک باغشمال در ۵ هکتار می تواند ضمن افزایش سرانه فضای سبز منطقه در زیباسازی و همچنین به عنوان تنفسگاه مرکز شهر نقش ویژه ای داشته باشد.

شهردار منطقه ۳ در ادامه به تسریع در اجرای عملیات عمرانی تعریض جاده جوان تاکید کرد و گفت: با احداث ۲ هزار متر مکعب دیوار سنگی وانجام عملیات تسطح و خاکریزی وهمچنین زیرسازی به طول ۲۵۰ متر از جاده جوان آماده بهره برداری است.

وی افزود: این پروژه دارای دو لاین رفت و برگشت است که برای همسطح سازی لاین های رفت وبرگشت، به طول ۴۵۰ متر و در ارتفاع ۱۰ متر عملیات خاکریزی انجام شده است که پس از تسطیح وزیرسازی به زودی آسفالت ریزی این مسیر به طول ۲۵۰ متر انجام و آماده بهره برداری  می شود.

شهردار منطقه ۳  افزود: علاوه بر بازگشایی امتداد جاده جوان به طول ۳۵۰ متر، با جابجایی دال های بتنی کناره مسیر این جاده نیز به عرض ۳ مترتعریض شده ودر کنار آن یک فقره پارکینک در ورودی شرقی این ورزشگاه به ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو جهت تسهیل در رفت و آمد تماشاگران تیم تراکتور در ورودی شرقی این ورزشگاه احداث شده است.

وی ادامه داد: با اجرای عملیات عمرانی در ضلع شرقی ورزشگاه یادگار امام، خیابان جوان به عنوان مسیر دسترسی به استادیوم به طول ۸۵۰ متر افزایش و عرض آن تا ۳۵ متر تعریض می گردد.

قاسمی درادامه به سامان دهی کانال ایلی سو اشاره کرد و گفت: برای امسال بودجه خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: عملیات ترمیم وبهسازی کانال ایلی سو در ۲ فاز در حال انجام است که فاز اول این پروژه به طول ۶۸۰ متر حدفاصل ابوریحان تا حکیم نظامی تقریبا رو به اتمام می باشد ودر فاز دوم نیز عملیات تخریب دال های بتنی به طول ۵۰۰ متر در حد فاصل ابوریحان تا چهارراه لاله به اتمام رسیده وبه زودی عملیات لایروبی و کف سازی وترمیم دیواره ها شروع خواهد شد.

پارک جنگلی مارالان دیگر پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۳ بود که قاسمی در این برنامه به آن اشاره کرد وگفت: پارک جنگلی مارالان به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع در ۲ فاز اجرا می شود که فاز اول این پارک با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال همزمان با ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در تداوم عملیات عمرانی در این پارک هم اکنون عملیات احداث دیوار سنگی در ضلع شمالی پارک در جریان است، ادامه داد: در راستای ایمن سازی ترانشه های ضلع شمالی و همچنین ممانعت از ریزش سنگ و خاک به پیاده راه ۶۵۰ متر دیوار سنگی در این ناحیه احداث می شود که ۴۷۰ متر از این دیوار احداث شده و عملیات اجرایی ۱۸۰ متر باقی مانده نیز در حال انجام می باشد.

وی همچنین از تداوم عملیات احداث پیاده راه در پارک جنگلی مارالان خبر داد و گفت: با اتمام عملیات  جدول گذاری هم اکنون عملیات احداث پیاده راه های این پارک در حال انجام می باشد.

شهردار منطقه افزود : در ضلع غربی پارک جنگلی مارالان نیز با عملیات باکس بندی با بلوک های بتنی ریزش ترانشه موجود مهار و زیباسازی شده است.

وی ادامه داد: با اتمام این عملیات کف پوش پیاده راهها، پارک جهت کاشت انبوه کاری ها آماده خواهد شد.

شهردار منطقه  همچنین۳ از آغاز فرایند آماده سازی قطعات تفکیکی اراضی میدان تیر با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری خدماتی، ورزشی وتفریحی وهمچنین فضای سبز خبر داد.

علی قاسمی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی ۵۹ هکتاری میدان تیر بعد از ۲۵ سال جهت ایجاد کاربری‌های  مصوب افزود: احداث چند رشته خیابان منجمله یک رشته خیابان ۴۵ متری وچند مسیر دیگر از مهمترین اقداماتی است که در داخل این سایت انجام خواهد گرفت واین امر باعث می شود تا عبور ومرور در داخل این سایت به سهولت انجام شود.

وی افزود: همچنین در داخل این سایت چند پارک محله ای آماده سازی خواهد شد.

قاسمی با اشاره به ساماندهی این محدوده، گفت: این محدوده که در جنوب منطقه واقع شده از وسعت زیادی در منطقه برخوردار است و ساماندهی آن می تواند در مباحث مختلفی از جمله اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای مالکان منطقه و شهرداری تبریز تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همچنین  نواری با عرض ۳۰ متر در طول پروژه و در مجاورت بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) به عنوان فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری وجاده سلامت احداث خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ تبریز همچنین از احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوان در داخل این مجموعه خبر داد و افزود: برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوان اعتباری بالغ ۲۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که احداث این مجموعه می تواند در پر کردن اوقات فراغت بانوان و همچنین سلامت و شادابی آنها نقش تاثیرگذار داشته باشد.