توزیع عادلانه و منظم کسب‌وکار در شهرها مغفول مانده است
توزیع عادلانه و منظم کسب‌وکار در شهرها مغفول مانده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی صبح امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در دومین نشست تخصصی کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلان‌شهرهای ایران در اصفهان اظهار کرد: اهمیت سازمان‌های میادین از گذشته در شهرداری‌ها مشخص بوده، اما در سال‌های اخیر بیشتر جلوه کرده است. وی با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی صبح امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در دومین نشست تخصصی کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلان‌شهرهای ایران در اصفهان اظهار کرد: اهمیت سازمان‌های میادین از گذشته در شهرداری‌ها مشخص بوده، اما در سال‌های اخیر بیشتر جلوه کرده است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی و نگاه به آینده در این حوزه در دستور کار قرار دارد، افزود: توزیع عادلانه و منظم کسب و کار در شهرها از وظایف سازمان مشاغل شهری است که مغفول مانده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین نگاه به میادین میوه و تره‌بار است تصریح کرد: صدور مجوز کسب‌وکارها در سطح شهر از دست شهرداری خارج است.

بقایی ادامه داد: این موضوع باید تبیین شود که جایگاه شهرداری‌ها در آینده کسب‌وکار که به سمت کسب‌وکار مجازی و دیجیتال می‌رود، کجا است و آیا نگاه ما باید تصدی‌گری باشد یا تسهیل‌گری و اینکه تا ۲۰ سال آینده سازمان‌های میادین در آن کسب‌وکارها در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آینده به داده‌ها تعلق دارد و این داده‌ها به انتخاب شغل در شهرها کمک می‌کند گفت: در آینده نزدیک مشورت‌ها و شرکت‌های مشاور در امور دیتا به کمک شهر خواهند آمد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: درخواست دیگری که معتقدیم باید به آن پرداخته و تحقق پذیر شود، این است که در هر نقطه از شهر فردی خواست کسب‌وکار ایجاد کند، علاوه بر دریافت مجوز از اتحادیه مربوطه، از سازمان مشاغل شهری نیز این مجوز را دریافت کند.