تنها درخواست‌هایی که تخلف ساختمانی ندارد در سرا ۱۰ پاسخ داده می‌شود
تنها درخواست‌هایی که تخلف ساختمانی ندارد در سرا ۱۰ پاسخ داده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس افرادی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست هم‌اندیشی مدیران با کارکنان دفاتر پیشخوان دولت، اظهار کرد: ارجاع بازدید گروه پروانه به دفاتر پیشخوان، اقدام ویژه و بسیار مهمی است که امیدوارم شما با دقت عملی که دارید خودتان و تیم پشتیبان را سربلند کنید. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس افرادی امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست هم‌اندیشی مدیران با کارکنان دفاتر پیشخوان دولت، اظهار کرد: ارجاع بازدید گروه پروانه به دفاتر پیشخوان، اقدام ویژه و بسیار مهمی است که امیدوارم شما با دقت عملی که دارید خودتان و تیم پشتیبان را سربلند کنید.

وی با اشاره به فرایند حذف گردش فیزیکی پرونده در مناطق پانزده‌گانه، افزود: این اقدام در راستای محول کردن این وظیفه به دفاتر پیشخوان است.

قائم مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: امروز هنگامی که شهروند ثبت درخواست را انجام می‌دهد، از طریق اعتبارسنجی‌های درون سیستم درخواست ثبت و مستقیم به کارتابل کارشناس بازید ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: زمان انتظار دو روز است که شهروند می‌تواند روز سوم را انتخاب کند، به این ترتیب یک روز را از دست می‌دهیم، باید با کوتاه کردن این مدت، زمان انتظار بازدید را کاهش دهیم، این موضوع بسیار با ارزش است.

افرادی با بیان اینکه در راستای حذف گردش فیزیکی پرونده اقدامت مؤثری انجام شده است، ادامه داد: این اقدامات در سامانه سرای ۸ انجام می‌شد، اما اکنون پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده حذف کارت گذربندی فیزیکی است، گفت: این کارت در گذشته به‌صورت فیزیکی در منطقه گردش داشت و بیشتر مراحل دستی ثبت و به قسمت‌های مختلف ارجاع می‌شد.

قائم مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه گزارش مناسبی در سامانه ایجاد شده است و دسترسی به تمام مراحل وجود دارد، تصریح کرد: داده‌هایی که کارشناسان بازدید در طرح تفصیلی انجام می‌دهند، در این کارت منعکس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کروکی که در کارت گذربندی به‌صورت دستی ثبت می‌شد، اکنون هنگامی که در قسمت کروکی عرصه ثبت می‌کنید در کارت گذربندی نیز ثبت می‌شود، افزود: توضیحاتی که کارشناس درج می‌کند ذیل کارت گذربندی ثبت می‌شود.

افرادی با بیان اینکه در گذشته کارت گذربندی اسکن می‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون در مرحله شهرساز به‌صورت خودکار در حاشیه پرونده درج خواهد شد، از این رو لازم است که دقت بیشتری را در درج داده‌ها و اقدامات داشته باشید.

وی با بیان اینکه تمام توضیحات در فایل راهنمایی که در تابلوی اعلانات سامانه سرای ۱۰ قرار دارد، منعکس شده است، گفت: تیم معاونت شهرسازی الکترونیک فضایی را فراهم کرده است تا بازدیدهای اولیه که ثبت خواهد شد را به‌صورت مشترک درج کنیم.

قائم مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در درخواست‌های احداث بنا و بازسازی فرض بر این است که اگر تخلف وجود دارد، رسیدگی انجام نشود، تصریح کرد: تحلیل خلاف انجام می‌شود، اما اعتبارسنجی بابت کنترل در تخریب و بازسازی نداریم، وظیفه شما درج کامل گزارش بازرسی است.

روزانه بر ماندگاری در کارتابل و درج داده‌ها در این فرایند نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه درخواست‌های اصلاح، تعویض پروانه و توسعه بنا، تخلفات و مغایرت‌ها کنترل می‌شود، اگر پلاک مغایرتی داشت نمی‌تواند وارد مرحله بعد شود، خاطرنشان کرد: در سامانه سرا ۱۰ تنها درخواست‌هایی که تخلف ساختمانی ندارد پاسخ داده می‌شود، در صورت وجود تخلف مالک باید درخواست را ابطال یا اصلاح کند.

افرادی با اشاره به اینکه در معاونت شهرسازی تیمی تشکیل شده که بر بازدیدهای انجام شده توسط دفاتر نظارت دارد، ادامه داد: روزانه بر ماندگاری در کارتابل و درج داده‌ها در این فرایند نظارت می‌شود، شهروندان می‌توانند مدارک را بارگذاری کنند، از این رو باید آرشیو پرونده به‌طور دقیق بررسی شود.

وی با بیان اینکه در کارتابل شهروند فایل مناسبی بابت اقدامات قرار داده‌ایم، گفت: هدف ما ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان است که باید سرلوحه اقدامات قرار بگیرد.