اجتماع عاشورای فاطمی در منطقه ۶ برگزار می‌شود
اجتماع عاشورای فاطمی در منطقه ۶ برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) همه ساله با حضور خیل عظیمی از عاشقان و سوگواران آن بزرگوار در میدان فاطمیه شاهین ویلا کرج برگزار می‌شود. مدیر منطقه ۶ کرج هدف از این تجمع را […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) همه ساله با حضور خیل عظیمی از عاشقان و سوگواران آن بزرگوار در میدان فاطمیه شاهین ویلا کرج برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۶ کرج هدف از این تجمع را تعظیم و بزرگداشت شعائر فاطمی و عاشورایی برگزار کردن ایام فاطمیه عنوان و خاطرنشان کرد: گرامیداشت جایگاه شهیده میدان فتنه و ظلم زمانه، حضرت فاطمه زهرا (س) و نشان دادن غربت و مظلومیت و اوج غم‌های خاندان رسول الله(ص) به جهانیان یکی از مهمترین انگیزه‌های شکل‌گیری چنین اجتماع بزرگی از مساجد و هیئت‌های مذهبی سطح منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که اگر عاشورای فاطمی نبود، عاشورای حسینی وجود نداشت، لذا ترویج عظمت دهه فاطمیه یک وظیفه شرعی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: فضاسازی و سیاه‌پوشی محل برگزاری مراسم در دستور کار قرار دارد و همچنین روز مراسم‌ایستگاه‌های صلواتی در میدان امام فاطمیه جهت پذیرایی از عزاداران مستقر می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: هیئت‌های مختلف مذهبی، مساجد و پایگاه‌های بسیج به این مراسم ملحق می‌شوند تا مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و همچنین در طول مسیر راهپیمایی مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه خوانی و ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) خواهند پرداخت.

آژیر در پایان یادآور شد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه (۲۶ آذر) در میدان فاطمیه برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲