تصویب طرح اعضای شورای شهر تبریز با مضمون ترویج و حمایت از فرهنگ اهدای عضو
تصویب طرح اعضای شورای شهر تبریز با مضمون ترویج و حمایت از فرهنگ اهدای عضو

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، طرح اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ترویج و حمایت از فرهنگ اهدای عضو به تصویب رسید. به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه این شورا با طرح ترویج و حمایت از فرهنگ اهدای عضو با تاکید بر بسترسازی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

طرح اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ترویج و حمایت از فرهنگ اهدای عضو به تصویب رسید.

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه این شورا با طرح ترویج و حمایت از فرهنگ اهدای عضو با تاکید بر بسترسازی برای گسترش فرهنگ اهدای عضو و کمک به رفع موانع فرهنگی و اجتماعی آن موافقت کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز از طرح این موضوع در کمیسیون فوق خبر داد و گفت: پیشنهاد کمیسیون حذف مباحث مالی مطرح شده در طرح و تاکید بر بحث فرهنگی آن است. اهدای عضو موضوعی حیاتی و امری نیکو بوده که نشان از شخصیت والای اهدا کننده دارد.

غلامرضا احمدی افزود: اقداماتی همچون فضاسازی شهری، تولید محتوای فرهنگی و هنری، کاشت درخت و پلاک‌کوبی درب منازل اهداکنندگان در کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گسترش فرهنگ اهدای عضو را امری ضروری برای دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: سالانه سه هزار نفر از هموطنان به دلیل پیدا نشدن عضو، جان خود را از دست می دهند.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر افزود: بر اساس این طرح شهرداری تبریز موظف است خدمات و تسهیلات رفاهی را به اهداکنندگان عضو، خانواده های آنها و متوفیان اهدای عضو ارائه کنند.

به گفته وی، کمیته‌ای متشکل از یک عضو کمیسیون فرهنگی، رئیس ستاد توان‌افزایی سازمان های مردم‌نهاد، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، معاون خدمات شهری و محیط زیست، معاون برنامه ریزی شهردار، مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری تبریز، نماینده انجمن اهداکنندگان عضو وظیفه تسریع اجرای این طرح را به عهده خواهند داشت.  

زعفرانچی‌لر خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و فضاسازی محیطی، مشارکت با آموزش و پرورش در خصوص فرهنگ سازی در امر اهدای عضو، حمایت از اقدامات فرهنگی در این زمینه، مشارکت و حمایت از برگزاری جشن ها و همایش هایی با این مضمون و… از جمله موارد مورد تاکید در این طرح است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین یادآور شد: جلب مشارکت سازمان مردم نهاد، امکان غرس درخت یادبود به نام فرد اهداکننده، اختصاص قبور رایگان برای اهدا کنندگان و … عمده اهداف این طرح به شمار می رود.

علی نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: بار مالی این طرح در بودجه شهرداری تبریز قابل تامین است و می تواند از ردیف بودجه حمایت‌های فرهنگی تامین شود.