تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری تهران تا پایان تابستان ۱۴۰۲
تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری تهران تا پایان تابستان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: بودجه امسال ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه ابتدایی سال […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: بودجه امسال ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۴۵.۸۳ درصد بوده است؛ در مجموع ۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه محقق شده است.

وی با بیان اینکه از ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان عملکرد نقد و غیرنقد ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان عملکرد نقد و هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان عملکرد غیرنقد بوده است، یادآور شد: در فصل درآمدها باید در ۶ ماه نخست سال ۳۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد محقق می شد که ۳۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان درآمد کسب شده و در درآمدهای نقدی بالای ۱۰۰ درصد پول دریافت کرده ایم.

خزانه دار شورا ادامه داد: در منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای بیش از ۹۱۲ میلیارد تومان وصول شود که باید سه هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان باشد و ۲۷ درصد مبلغ مصوب را به خود اختصاص می دهد. در منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی نیز باید دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان وصول می شد که هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد محقق شده است.

کاشانی با اشاره به درآمدهای شهرداری در ۶ ماه ابتدایی سال، یادآور شد: در فروردین و اردیبهشت ماه درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومان، خردادماه بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، تیرماه پنج هزار و ۱۰۰، مردادماه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و شهریورماه پنج هزار  و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۰۰ مییلارد تومان عوارض کالا بوده که ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است، یادآور شد: پیش بینی می کنیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده تا پایان سال به شهرداری واریز شود که می تواند کمک خوبی در حوزه حمل و نقل و پرداخت حقوق باشد.

کاشانی گفت: در خصوص هزینه ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه ای، تملک دارایی مالی و سرمایه ای در مجموع ۶۷ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان ابلاغ شده و با اختصاص اعتبار ۴۴ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۵ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۴ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در خصوص هزینه ها در بخش غیر نقدی اعتبار ابلاغی در ۲ بخش تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ  شده و لیکن با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۰ هزار و ۹ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۸/۸۲ درصد است.

وی افزود: در نتیجه در خصوص هزینه ها در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۷۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که با توجه به تخصیص اعتبار ۵۵ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۳۰ هزار و ۹۲ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۶ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۸.۹۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/