ظرفیت‌های اصفهان در حوزه دانش‌بنیان‌ها و هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد
ظرفیت‌های اصفهان در حوزه دانش‌بنیان‌ها و هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در نطق میان دستور صدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصل ششم قانون اساسی تأکید می‌کند که همه تصمیمات و اداره امور به اتکای آرای عمومی است، یعنی در این کشور کاری انجام نمی‌شود، مگر اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در نطق میان دستور صدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصل ششم قانون اساسی تأکید می‌کند که همه تصمیمات و اداره امور به اتکای آرای عمومی است، یعنی در این کشور کاری انجام نمی‌شود، مگر اینکه انتخاباتی تأثیرگذار برای آن برگزار شده باشد؛ همچون انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شورای اسلامی شهر اصفهان که برگزار می‌شود.

وی افزود: اصل هفتم نیز می‌گوید همه تصمیمات و اداره امور با مجلس شورای اسلامی و شوراهاست. بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته و حدود ۴۰ انتخابات مختلف برگزار شده است که یکی از آن‌ها خبرگان رهبری است؛ این نشان می‌دهد حتی نظارت بر رهبری هم توسط این خبرگان انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پس از ارتحال امام (ره) دنیا تصور می‌کرد کشور ما دچار بحران شود، اما با فکر زیبای خبرگان در عرض ۲۴ ساعت، رهبری این کشور انتخاب شد، بنابراین از مهمترین انتخابات در کشور، انتخابات مجلس خبرگان است. انتخابات بعدی مهم نیز ریاست جمهوری است که تمامی مجریان کشور با نظر رئیس جمهور و تأیید مجلس انتخاب می‌شوند و این نشان دهنده اهمیت این انتخاب است.

وی ادامه داد: باید به یک تضاد اشاره کنم که اسم آن را اصفهان ستیزی می‌نامند، این طور نیست؛ اصفهان یک ظرفیت ویژه است که برای دولت گم است، این کلان‌شهر در همه ابعاد ظرفیت فراوانی دارد و آمار در دوران دفاع مقدس و پس از آن تأییدکننده این مطلب است.

حاج‌رسولی‌ها تأکید کرد: هیچ‌وقت قانون اساسی نگفته است برای ظرفیت‌های محلی، مجلس شورای اسلامی تصمیم بگیرد، این اشکال است که مباحث محلی را به مجلس گره می‌زنند و در این میان، ظرفیت‌های شکوفایی توانایی‌های محلی برای اداره امور آن شهر، نادیده باقی مانده است، در حالی که امام (ره) نیز بر اداره محلی تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت اصفهان در دانش‌بنیان‌ها و هوش مصنوعی گفت: ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد که از آن استفاده لازم صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با دعوت مردم به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند بدانند قسمت مهم اداره کشور که مربوط به شوراها است مغفول واقع شده است؛ معتقدم با این مدیریت، دولت‌ها نمی‌توانند پیش بروند و ضرر این موضوع را خواهند دید.

وی ادامه داد: محکوم کردن مدیران قبل، ظلم به انقلاب است، زیرا در ۴۰ سال اخیر همه تلاش کرده‌اند، بنابراین افرادی که به دنبال رأی دادن هستند نباید مدیران قبلی را محکوم کنند و زحمات گذشته را زیر سوال ببرند.

حاج‌رسولی‌ها خطاب به دولت و مجلس گفت: مدیریت واحد شهری را فراموش کنید، در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد؛ به دولتمردان می‌گوییم اصفهان ظرفیت اداره کل کشور را هم دارد، همان‌طور که توان خود را در جنگ تحمیلی نشان داد.