تجربه پیشگامان انقلاب در تربیت نسل انقلابی باید آموزش داده شود
تجربه پیشگامان انقلاب در تربیت نسل انقلابی باید آموزش داده شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دیدار با استاد حسنعلی زهتاب از پیشگامان انقلاب اسلامی گفت: شاگرد افراد پیشکسوت و پیشگامان فرهنگیان بزرگ کشور هستیم و وقتی نام استاد زهتاب برای دیدار آمد، بی تردید پذیرفتیم، زیرا آوازه ایشان در تربیت نسل […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دیدار با استاد حسنعلی زهتاب از پیشگامان انقلاب اسلامی گفت: شاگرد افراد پیشکسوت و پیشگامان فرهنگیان بزرگ کشور هستیم و وقتی نام استاد زهتاب برای دیدار آمد، بی تردید پذیرفتیم، زیرا آوازه ایشان در تربیت نسل جوان آن دوره بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه باید تجربه تربیت نسل گذشته توسط پیشگامان انقلاب به معلمان این دوره نیز آموزش داده شود، افزود: امیدواریم بتوانیم برای ارتقا و پیشرفت شهر و آبادانی شهرمان تلاش کنیم و برکات خوبی برای منطقه داشته باشیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: مشتاقانه هر گونه طرح یا پیشنهاد را برای سنین دانش‌آموزی از پیشگامان انقلاب می‌پذیریم.

در ادامه این نشست، حسنعلی زهتاب از پیشگامان انقلاب اسلامی گفت: ما باید مطالعه مقایسه‌ای داشته باشیم بین آن زمان و این دوره زیرا کسی نمی‌داند آن دوران آمریکایی‌ها در کشور ما چه پادشاهی می‌کردند و مردم ایران را چگونه از هر حق و حقوقی محروم کرده بودند.

تجربه پیشگامان انقلاب در تربیت نسل انقلابی باید آموزش داده شود

وی افزود: رفتار وقیحانه خارجی‌ها به جایی رسیده بود که حتی پشت چراغ قرمز هم به مردم ما توهین و ناسزا می‌گفتند اما کسی حق شاکی شدن نداشت زیرا پلیس نه از حق و قانون که از افراد اجنبی دفاع می‌کرد.

این پیشکسوت پیشگام انقلاب تصریح کرد: ساواک من و مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش را به واسطه اینکه معلم مدرسه بودیم احضار کرد؛ آنها می‌خواستند ما را به استان‌های دوردست بفرستند و ساواک در این مسائل با کسی شوخی نداشت و ما را آن زمان به چندین زندان مختلف برده و شکنجه نیز کردند.

وی با بیان خاطرات گذشته افزود: شهید تورجی زاده یکی از شاگردان ما بود که تصمیم به جبهه رفتن داشت و رفت و شهید شد.
زهتاب گفت: در روزی که یک روز ۳۷۰ شهید در اصفهان تشییع شد، ۱۳ شهید از این شهدا فقط مربوط به یک مدرسه بود و این شهدا تربیت یافته مکتب حسین بودند.

وی اضافه کرد: کتاب صعود چهل ساله، مروری بر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به قلم حجت الاسلام سید محمد حسین راجی و جمعی از پژوهشگران را به همه توصیه می‌کنم.