شهردار اصفهان تا چند روز آینده فعالیت خود را آغاز می کند
شهردار اصفهان تا چند روز آینده فعالیت خود را آغاز می کند
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه از نظر فرایند قانونی هیچ مشکلی در مورد تایید و صدور حکم شهردار جدید اصفهان وجود ندارد، گفت: با ابلاغ نهایی وزیر کشور تا چند روز آینده شاهد شروع فعالیت رسمی علی قاسم زاده خواهیم بود

به گزارش آرمانشهر، علی صالحی با اشاره به اینکه با اعلام رسمی صدور و امضای حکم شهردار جدید اصفهان توسط وزیر کشور، فعالیت رسمی علی قاسم زاده شروع می شود، اظهار کرد: بر اساس آنچه شنیده ایم و با توجه به شلوغی این روزها در وزارت کشور در ارتباط با انتخاب استانداران و تایید و امضای حکم شهرداران، طبق روندی که کلانشهرهای دیگر مثل تهران و مشهد طی کرده اند و حکم شهردار این شهرها امضا شده، قاعدتا تا چند روز آینده شاهد شروع فعالیت رسمی شهردار اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات و جمع بندی که از وزارت کشور داریم مشکلی در مورد امضای حکم شهردار جدید اصفهان وجود ندارد، گفت: تقریبا همه کارها و مقدمات انجام شده و در زمان کوتاهی این اتفاق می افتد و شهردار اصفهان به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند. علی قاسم زاده نیز پیش بینی های لازم را انجام داده تا به محض ایجاد شرایط برای فعالیت رسمی و قانونی، به سرعت فعالیت خود را آغاز کند و مشکلی برای اداره شهر نداشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرایند اداری باید زمان معمولی را طی کند، تصریح کرد: امسال اولین سالی است که تغییر دولت و شوراهای اسلامی شهر همزمان شده است، البته سال ۹۶ هم دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر با هم برگزار شد، اما وزیر کشور ابقا شد. امسال برای اولین بار هم دولت و وزیر کشور تغییر کرده و استانداران و شهرداران تغییر می کنند، این موضوع فرایند را دچار تغییراتی کرده، اما وزارت کشور هم این دغدغه را دارد که هرچه زودتر در حوزه های استانی و شهری ثبات مدیریت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع داریم با همکاری هایی که صورت می گیرد به ویژه در کلانشهرها، این دقت نظر وجود دارد که فرایند تایید حکم شهرداران در کنار دقت، به سرعت انجام شود و زمانی از دست ندهیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه از چهارم شهریورماه تا امروز دو هفته از معرفی شهردار اصفهان از سوی شورای شهر گذشته، تصریح کرد: صدور حکم به صورت معمول بین دو هفته تا یک ماه زمان می برد، در عین حال که شرایط امسال هم ویژه است، اما با توجه به شنیده ها، به زودی شهردار اصفهان فعالیت خود را آغاز می کند.

وی تأکید کرد: برای اینکه اشکالی در ارائه خدمت به شهروندان ایجاد نشود به صورت دائم حوزه های اجرایی در شهرداری را رصد و بر فعالیت ها نظارت می کنیم و از سرپرست شهرداری خواسته ایم به قوت به فعالیت ها ادامه دهد، اگرچه طبیعی است برخی از کارها نیاز به حضور شهردار داشته باشد، بر این اساس پیگیری های مستمر و درخواست اکید داریم که تا جایی که می شود این فرایند تسریع شود، البته تاکنون زمان منطقی را طی کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیش بینی هایی که انجام شده و تجربه حضور علی قاسم زاده در شهرداری، اظهار کرد: پس از صدور حکم شهردار اصفهان امور به سرعت سامان پیدا می کند و مشکلی در فعالیت های شهرداری نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه از نظر فرایند قانونی هیچ مشکلی در مورد شهردار اصفهان وجود ندارد، یادآور شد: در کلانشهرهایی مثل تهران و مشهد که شاید به لحاظ شیوه نامه ای نیاز به بررسی داشت، احکام شهرداران در نهایت تایید و صادر شد. وزارت کشور تدابیری اندیشیده که امسال در اولین دوره اعمال شیوه نامه انتخاب شهرداران، هم چارچوب های قانونی رعایت شود و هم انعطاف پذیری داشته باشد تا امکان استفاده از نیروهای توانمند و منتخب شوراهای شهر فراهم باشد، در واقع حالت تعادلی درنظر گرفتند. در ارتباط با اصفهان هم همه زمینه ها و فرایندهای قانونی انجام شده و منتظریم ابلاغ نهایی حکم شهردار جدید اصفهان انجام شود.