برگزاری ۴۰ رویداد جنبی در نمایشگاه «فن نما»
برگزاری ۴۰ رویداد جنبی در نمایشگاه «فن نما»

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری «نمایشگاه «فن نما» در اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه تخصصی از دهم تا دوازدهم مهرماه همزمان با جایزه دوسالانه بین‌المللی مصطفی در این کلان‌شهر برگزار می‌شود. وی ادامه داد: جایزه مصطفی از ششم تا دوازدهم مهرماه برگزار خواهد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری «نمایشگاه «فن نما» در اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه تخصصی از دهم تا دوازدهم مهرماه همزمان با جایزه دوسالانه بین‌المللی مصطفی در این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جایزه مصطفی از ششم تا دوازدهم مهرماه برگزار خواهد شد که بخش جانبی مرتبط با رویدادهای فناوری دارد که قابل توجه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه «فن نما» در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است که حدود ۱۰۰ شرکت مختلف فناور در زمینه‌های محیط زیست، صنعتی، پتروشیمی و شهر هوشمند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و در کنار هریک از آنها یکی از صنایع بزرگ اصفهان مثل فولاد، اسنواتک، شهرداری و پتروشیمی مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم از پارک و فناوری ارمنستان، روسیه و هیئت‌های تجاری مختلف در نمایشگاه فن نما حضور پیدا کنند، افزود: برگزاری پاویون‌های موضوعی و تخصصی همانند پاویون سرمایه گذاری، پاویون تجارت خارجی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی است که با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار می‌کند.

ابراهیمی تصریح کرد: تلاش داریم طی سه روز نمایشگاه فن نما، تمام ارکان و عناصر زیست بوم فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیل‌کنندگان فناوری از جمله بانک‌ها و صندوق‌های نوآوری، سیاست‌گذاران اکوسیستم فناوری همچون شهرداری، اتاق بازرگانی و استانداری، خریداران فناوری همانند دستگاه‌ها و ارگان‌ها، صنایع بزرگ، تا بهره‌گیرندگان از فناوری مثل مردم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

برگزاری ۴۰ رویداد جنبی در نمایشگاه «فن نما»

وی عنوان کرد: برگزاری ۴۰ رویداد در کنار نمایشگاه «فن نما» پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به لیگ رباتیک، ماراتن بازی سازی رایانه‌ای با همکاری دانشگاه اصفهان، رویدادهای مختلف توانمندسازی با همکاری اتاق بازرگانی و رویدادهای مرتبط با صندوق پژوهش و نوآوری اشاره داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: از اهداف برگزاری این رویدادهای علاوه بر ایجاد امیدآفرینی، جهت‌گیری برای جوانان، تکمیل زنجیره ارزش و مباحث اقتصادی و آغاز تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها خواهد بود.

وی تاکید کرد: خروجی تفاهم نامه‌ها متأثر از برگزاری نمایشگاه توسط دبیرخانه «فن نما» در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان رصد و پیگیری خواهد شد تا تعاملات و ارتباطات بعدی به‌صورت مستمر و با قوت انجام شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در سند آمایش سرزمینی، علم، فناوری، صنایع دستی جزو مزیت‌های نسبی شهر اصفهان محسوب شده است و باید این ارکان و نگاه‌ها توسط متولیان کشوری تقویت شود، چراکه تقویت این عرصه‌ها در نهایت موجب کمک به اکوسیستم علمی ملی خواهد شد.