کم‌آبی در خانمیرزا به نقطه بحران رسیده است
کم‌آبی در خانمیرزا به نقطه بحران رسیده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در قوانین بالادستی مشکلی برای فعالیت شوراها وجود ندارد، اظهار کرد: فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل شوراها کاملاً واضح و مشخص است. وی افزود: تاریخ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در قوانین بالادستی مشکلی برای فعالیت شوراها وجود ندارد، اظهار کرد: فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل شوراها کاملاً واضح و مشخص است.

وی افزود: تاریخ و فرهنگ مردم ایران با امر مشورت عجین شده است و در قانون اساسی نیز اصولی به شوراها اختصاص داده شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مهمترین مشکل شوراها نبود اهرم اجرایی در امور است و اگر مسئول یا مدیر اجرایی تصمیم‌های شوراها را اجرا نکند و تعامل نداشته باشد، حرف شورا خریداری ندارد اما شوراها در جامعه با عموم مردم سروکار دارند و بدون اینکه باری بر دوش دولت داشته باشند، خالصانه به مردم خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به گلایه‌مندی روستاییان از نبود آب آشامیدنی تصریح کرد: حدود چهار کیلومتری شهر و روستاهای شهرستان خانمیرزا، آب شیرین و روان می‌گذرد، اما ساکنان آن باید آب شور مصرف کنند، لذا به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر باید برای رفع دغدغه‌های شهروندان تلاش کنیم.

باقری با اشاره به شرایط بد اقتصاد کنونی در جامعه گفت: مردم برای گذران زندگی روزانه، مشکلات زیادی دارند و دغدغه آب آشامیدنی دیگر جایز نیست؛ با وجود اینکه اطراف خانمیرزا آب فراوان وجود دارد اما مشکل کم‌آبی آن به بحران رسیده و ضروری است تا سریع‌تر به این مشکل رسیدگی و نیاز مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد و طرح‌های خوبی به مجلس ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر این طرح‌ها در دبیرخانه مجلس بررسی نمی‌شود، مگر اینکه موضوعی از شورای عالی استان‌ها ضرورت بررسی پیدا کند تا در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: زمین مصلای خانمیرزا آماده است و مردم نیز برای احداث آن کمک می‌کنند، لذا درخواست داریم زودتر دستور اقدامات لازم صادر شود.

وی تصریح کرد: برای صنعتی کردن استان چهارمحال‌وبختیاری و توسعه آن، بهبود زیرساخت‌ها، تخصیص اعتبار و امکانات لازم نیاز است، لذا باید اعتبار ویژه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های این استان تخصیص یابد و دولت رسیدگی به استان‌های محروم را در اولویت قرار دهد.