افتتاح 13 پروژه در شهرداری منطقه یک شیراز در دهه مبارک فجر/ خدمات رسانی بی منت شهرداری شیراز به شهروندان در دهه فجر
افتتاح 13 پروژه در شهرداری منطقه یک شیراز در دهه مبارک فجر/ خدمات رسانی بی منت شهرداری شیراز به شهروندان در دهه فجر
شهردار منطقه یک شیراز گفت: منطقه یک شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر ۱۳ پروژه قابل افتتاح با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و 6 پروژه کلنگ زنی با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان دارد.

به گزارش آرمانشهر فارس، نخستین جلسه از سلسله نشست های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر با حضور شهردار منطقه یک شیراز، عضو ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه و سخنگوی شهرداری شیراز برگزار شدف

جهان بین میرزایی در این نشست ضمن تشریح منطقه یک شیراز گفت: منطقه یک شهرداری شیراز داری ۱۸۰۰ هکتار وسعت و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است که در محدوده مرکزی شهر قرار دارد.
شهردار منطقه یک شیراز افزود: بیش از ۶۰ درصد خدمات عمده کلان‌شهر شیراز در این منطقه قرار دارد؛ بزرگترین مرکز دانشگاه های جنوب کشور(دانشگاه شیراز)، بیمارستان ها، ادارات، مراکز ورزشی آموزشی و …. در منطقه یک قرار گرفته اند و این گوه آن است که این منطقه از کلانشهر شیراز نیازمند توجه ویژه است؛ همچنین ترافیک این منطقه به خاطر وجود همین مراکز در منطقه می باشد.
وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر بیان کرد: منطقه یک شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر ۱۳ پروژه قابل افتتاح با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و 6 پروژه کلنگ زنی با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان دارد.
شهردار این منطقه اعلام کرد: از ۱۳ پروژه دهه فجر که سهم شهرداری منطقه یک می باشد، ۵ مورد بحث پیاده راه است، پیاده راه میدان امام حسین(ع) تا پل باغ صفا، خیابان رودکی تا سعدی، ضلع غرب و شرق ولیعصر قصردشت و میانه راه خیابان شوریده و انقلاب این موارد را تشکیل داده اند.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت دفع آب های سطحی گفت: چون منطقه یک در بافت میانی شیراز واقع شده است، دفع آب‌های سطحی حائز توجه است و در مبحث آب‌های سطحی اقدام می کنیم؛ بر همین اساس لوله گذاری در ابیوردی یک در حال انجام است و همچنین اجرای لوله گذاری مهدی آباد قصردشت در قالب محرومیت زدایی بوده و رضایت اهالی محله را در پی دارد.
میرزایی ادامه داد: ابرپروژه بزرگراه شهید سلیمانی در منطقه یک شیراز واقع شده است و پیاده راه باند جنوبی این پروژه هم به عهده این منطقه است؛ همچنین حدود ۱۶ هکتار در پروژه کوهسار مهدی باید توسط شهرداری منطقه یک تملک‌ شود که ۱۱ هکتار آن تاکنون تملک‌ شده است.
او در خصوص پروژه هایی که در دهه فجر در منطقه یک کلنگ زنی خواهند شد نیز بیان کرد: پروژه های کلنگ زنی که ۶ مورد است یکی بحث باغ تپه در محله ابیوردی با هدف تقویت سرانه سبز این منطقه، شروع پیدا راه خیابان شهید رادفر فاز ۲، پیاده راه مشکین فام فاز2، پروژه پارک عفیف آباد با ۱۳ هزار متر مساحت با پیشرفت ۵۰ درصدی، سبزراه چمران با اعتبار ۴۰ میلیارد با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد می باشند.
شهردار منطقه یک شیراز همچنین به این مهم اشاره کرد که شهرداری شیراز نسبت به لایروبی قنات ها و مبارزه با آفات گیاهی در باغات قصردشت ورود کرده و خط قرمز شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز باغات شیراز است و مردم هم باید برای حفظ باغ ها مشارکت داشته باشند.
وی در این خصوص گفت: باغات گروه یک اولویت اصلی شورا و شهرداری هستند و راه تغییر کاربری آنها مسدود شده است؛ باغاتی که تملک‌ می کنیم در اختیار باغداران بومی قرار گرفته و دستمزدی در اختیار باغدار نیز قرار می دهیم؛ تملک‌ ما با هدف در امان ماندن باغات از ساخت و ساز انجام می شود.
خدمات رسانی بی منت شهرداری شیراز به شهروندان در دهه فجر
رضا جاویدی، نیز در این نشست گفت: در سلسله نشست های روایت امید در راستای منویات مقام معظم رهبری که امید پیشران پیشرفت کشور است، شهرداری شیراز، یک بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه های دهه فجر امسال براساس کلید واژه «امید مهمترین ابزار پیشرفت است» در نظر گرفته که امروز در نخستین جلسه این نشست ها، شهرداری منطقه یک به تبیین و تشریح اقدامات خود در دهه مبارک فجر پرداخته است.
سخنگوی شهرداری شیراز افزود: اعتقاد جدی شورای اسلامی و شهرداری شیراز امیدآفرینی با اجرای خدمات عمرانی، گردشگری، خدماتی و … منجر به ارائه بسته ای برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها در دهه فجر شد.

جاویدی سخنگوی شهرداری شیراز
او اعلام کرد: روابط عمومی شهرداری شیراز، سلسله نشست های روایت امید را از امروز تا دهه فجر با هدف معرفی پروژه های مناطق شهرداری شیراز راه اندازی کرده است و امیدواریم رسانه ها در تبیین این پروژه ها که از محل عوارض پرداخت شده شهروندان، کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد، مشارکت کنند
جاویدی تصریح کرد: این پروژه ها شایسته مردم شیراز است و در این راستا شهرداری شیراز می کوشد خدمات رسانی بی منت خود را در دهه مبارک فجر به شهروندان هدیه کند.

  • نویسنده : مریم شمالیان