باغ جنت به شهربازی کودکان و بزرگسالان مجهز می شود
باغ جنت به شهربازی کودکان و بزرگسالان مجهز می شود
شهردار منطقه چهار شیراز گفت: به زودی ساخت و تجهیز شهربازی ویژه بزرگسالان و کودکان در بوستان باغ جنت شیراز آغاز می شود.

به گزارش آرمانشهر فارس، حسام الدین اسد زاده، شهردار منطقه 4 شیراز با اشاره به تجهیز باغ جنت به شهربازی کودکان و بزرگسالان گفت: احداث و بهره برداری شهربازی بزرگسال و کودک بوستان جنت با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و مشارکت بخش خصوصی در راستای تحقق نقش گردشگری شهر در طرح ساختاری و راهبردی و تامین خدمات تفریحی شهروندان اجرا می شود.
وی افزود: این شهربازی با تعداد 19 دستگاه بازی در زمینی به مساحت 7000 مترمربع و با مبلغ بالغ بر 56 میلیارد تومان احداث و تجهیز می شود تا شهروندان و گردشگران از آن بهره مند شوند.
اسدزاده بیان کرد: بخش بزرگسالان با 6 دستگاه سنگین شامل چرخ فلک 50 متری وی ای پی، کشتی وایکینگ، فریزبی، صندلی پرنده، سالتو، ماشین برقی و در بخش کودک نیز با 13 دستگاه شامل یوفو کودک، فریزبی کودک، کشتی وایکینگ کودک، کف گردان حیوانات، هلیکوپتر کودک، آفتاب مهتاب، تاب دلقک، ترامپولینگ، قلعه بادی، استخر توپ، گیم، بازی شانسی و قایق پایی به صورت سرپوشیده ساخت و تجهیز می شود.
اسدزاده افزود : مدت احداث این پروژه حداکثر 10 ماه است که پس از اخذ مجوزات لازم از اداره استاندارد مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مقیاس عملکردی این شهربازی منطقه ای است و تامین کننده خدمات گردشگری و تفریحی در منطقه غرب شهر می باشد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز گفت: سرمایه‌گذار پروژه احداث شهربازی بوستان جنت با تلاش‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و شهرداری منطقه ۴، انتخاب و مرحله انعقاد قرارداد آغاز شد.
هومان معصومی اظهار کرد: سرمایه‌گذار پروژه احداث شهربازی بوستان جنت، با تلاش‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و شهرداری منطقه ۴، انتخاب و مرحله انعقاد قرارداد آغاز شد.
وی در این خصوص گفت: عملیات اجرایی احداث شهربازی باغ جنت با مشارکت سرمایه‌گذار به‌زودی و پس از عقد قرارداد، آغاز می‌شود و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، این پروژه ظرف مدت ۱۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز با بیان این مطلب که باغ جنت به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان تفریحی منطقه جنوب شیراز تاکنون شهربازی نداشته است، گفت: در این پروژه از ۱۹ نوع دستگاه بازی در مقیاس بزرگ و متوسط نصب می‌شود و اجرای آن علاوه بر افزایش سرانه تفریحی شهروندان شیراز، بستر نشاط اجتماعی را نیز فراهم خواهد کرد.
معصومی بیان کرد: با رویکرد تأمین زیرساخت‌های تفریحی و ایجاد نشاط اجتماعی،‌ احداث شهربازی در بوستان‌های آزادی، جنت و نماز در محدوده مناطق ۱، ۴ و ۱۱ در قالب بسته سرمایه‌گذاری تدوین و ارائه‌شده است که پس از رایزنی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مختلف همچنین مذاکرات متعدد باهدف کارشناسی فنی و اقتصادی، سرمایه‌گذار بوستان جنت تعیین‌شده و بوستان آزادی نیز به‌زودی به نتیجه نهایی خواهد رسید‌.

  • نویسنده : مریم شمالیان