ایجاد محورهای گردشگری در بافت‌های با ارزش شهری
ایجاد محورهای گردشگری در بافت‌های با ارزش شهری

شهردار زنجان گفت: محورهای گردشگری در بافت‌های با ارزش شهری ایجاد می‌شود. مسیح‌الله معصومی شامگاه امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اظهار کرد: مرکز زنجان به لحاظ کارآمدی فضای شهری برای شهروندان خلاءهایی داشت که اقداماتی برای بهسازی این فضاها و جلب مشارکت در نقاط مستعد توسعه آغاز شده است. وی به ارائه […]

شهردار زنجان گفت: محورهای گردشگری در بافت‌های با ارزش شهری ایجاد می‌شود.

مسیح‌الله معصومی شامگاه امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اظهار کرد: مرکز زنجان به لحاظ کارآمدی فضای شهری برای شهروندان خلاءهایی داشت که اقداماتی برای بهسازی این فضاها و جلب مشارکت در نقاط مستعد توسعه آغاز شده است.

وی به ارائه مشوق‌هایی برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر ۱۵ میلیارد تومان تخفیف در این مناطق ارائه شده است و حتی در سایت ۵ هکتاری کوی فرهنگ نیز پروانه ساختمانی رایگان صادر می‌شود.

شهردار زنجان به کیفی‌سازی محیط‌های ناکارآمد شهری با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: کاهش دخالت‌های زمان‌بر را در دستور کار قرار دادیم. به طور مثال برای ۵۰ محور در طرح تفصیلی، تعریض معبر پیش‌بینی شده بود که با بررسی‌های انجام شده، ضرورتی برای تعریض نداشتند و به شکل ثابت فعلی باقی ماندند.

این مسئول با بیان اینکه برای رونق شهر و بافت‌های تاریخی، ایجاد محورهای گردشگری مورد مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: با این کار و با نشان دادن بافت‌های با ارزش درون شهر، ماندگاری گردشگران نیز افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه، گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس با مجری‌گری دولت، اندیشه غلط شهری است. در حوزه شهرسازی بدترین خیابان‌ها آن‌هایی است که تعریض شده و زشت‌ترین بدنه را در حاشیه خود ایجاد کرده است.

حمیدرضا حمیدی ادامه داد: بهسازی و نوسازی، اقدام ملی برای تولید مسکن به جای خوشحالی، بیشتر باعث نگرانی شده است؛ چراکه امکان تخریب هویت در هسته‌های مرکزی شهر را دارد. عنوان بازآفرینی مفهوم خوبی دارد و اقدام‌ها نیز باید در قالب همین مفهوم انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: در بازآفرینی شهری هدف ایجاد شهر زیست‌پذیر است و در این راستا نباید کارهایی را انجام دهیم که به تخریب شهر بیانجامد یا شهر را با تورم واحدهای تجاری به بهانه توسعه و رونق اقتصادی مواجه کند.