اضافه شدن ۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرداری اصفهان
اضافه شدن ۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرداری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت زیست‌محیطی و فضای سبز شهر اصفهان اظهار کرد: سهم شهر را از آب رودخانه برای جلوگیری از فرونشست و حفظ میراث سبز شهر مطالبه می‌کنیم. وی با بیان اینکه تأمین آب پایدار برای فضای سبز با تخصیص آب […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت زیست‌محیطی و فضای سبز شهر اصفهان اظهار کرد: سهم شهر را از آب رودخانه برای جلوگیری از فرونشست و حفظ میراث سبز شهر مطالبه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تأمین آب پایدار برای فضای سبز با تخصیص آب رودخانه و مناسب‌سازی پساب استاندارد پیگیری می‌شود، افزود: خرید تجهیزات ۴۰۰ لیتر برای تصفیه پساب به‌منظور آبیاری مناسب عرصه‌های سبز پیرامون شهر انجام شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اضافه شدن ۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و تصریح کرد: حدود ۴۸۰۰ هکتار فضای سبز پارک‌های شهرداری اصفهان در اختیار مدیریت شهری است و سرانه حدود ۲۸ متر مربعی فضای سبز برای شهر اصفهان عدد قابل قبولی است.

سامع با تاکید بر اینکه کمربند سبز پیرامون شهر، پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ شهری میراث گذشتگان است و باید حفظ شود، گفت: مطالبه‌گر سهم شهر اصفهان از آب رودخانه زاینده‌رود برای حفظ میراث سبز شهر هستیم

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۵ هکتار از صحرای پرتمان در شمال شهر و مجاورت خیابان امام خمینی (ره) به فضای سبز اختصاص داده شد، همچنین پیشنهاد احداث ۳۰ هزار متر مربع فضای سبز ظهرآبادی که چندین سال در برنامه تملک شهرداری بوده است، عملیاتی شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به توافقاتی که با منابع طبیعی در عرصه ۲۵ هکتاری بوستان بختیاردشت شمال شهر شده، عملیات کاشت فضای سبز جنگلی آن در حال انجام است.