حمایت مجلس از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران از محل تهاتر نفت
حمایت مجلس از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران از محل تهاتر نفت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به توجه شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی در بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: بنده زمانی که در شورای شهر تهران عضو بودم، تأکید داشتم که حمل و نقل عمومی تهران باید خاص دیده شود و به عنوان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به توجه شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی در بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: بنده زمانی که در شورای شهر تهران عضو بودم، تأکید داشتم که حمل و نقل عمومی تهران باید خاص دیده شود و به عنوان یکی از موضوعاتی که باید در اولویت شهر قرار بگیرد، نباید هیچوقت کاهش یابد بلکه باید هرجا که می‌توانیم از بودجه سایر بخش‌ها کسر و به این بخش اضافه کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در آن مقطع شورا  ۳۰ درصد بودجه را تخصیص دادیم، اظهار کرد: اینکه امسال ۴۵ درصد بودجه به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته اتفاق بسیار بزرگی است و به اعتقاد من، افزایش بودجه این بخش تا ۵۰ درصد نیز جا دارد.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ چراکه زندگی شهری از جمله فعالیت‌های فردی، اجتماعی و کسب و کار با حمل و نقل در ارتباط است و به عبارتی توسعه شهری باید حمل و نقل محور باشد، لذا هر اقدامی انجام می‌دهیم باید به این بخش توجه داشته باشیم.

شاکری با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در کاهش هزینه‌ها مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: ناوگان مترو که در حال حاضر ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر مسافر را در روز جابجا می‌کند، در صورت تکمیل می‌تواند ۹ میلیون نفر جمعیت را در روز پوشش دهد و در واقع ظرفیت سه برابر شود که این تحرک بزرگی در شهر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه در این بخش، هزینه‌های جانبی استفاده از وسایل نقلیه شخصی را نیز خواهد کاست، یادآور شد: توسعه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله بی‌.آر.تی، تاکسی‌های دوگانه سوز، برقی و هیبریدی و واگن‌های مترو یکی از حیاتی‌ترین اقداماتی است که باید به آن پرداخت و خوشبختانه مدیریت شهری در دوره ششم با تخصیص ۴۵ درصدی بودجه به این بخش توجه ویژه داشته‌ است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایتی که مجلس انجام خواهد داد، از ردیف‌های اعتباری که برای توسعه حمل و نقل شهری و برون شهری از محل تهاتر نفت در نظر گرفته‌ایم، به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیز کمک شود.

شاکری با بیان اینکه ما آمادگی کامل را در این زمینه داریم چون تأمین وسایل حمل و نقل عمومی ضروری و مورد نیاز مردم است، گفت: مردم هر اقدامی در این بخش را به طور ملموس احساس می‌کنند؛ چراکه هر روز با ناوگان سر و کار دارند و هر نوع بهبودی در این حوزه را احساس خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اعلام اینکه بیش از نیمی از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده است، یادآور شد: کمبود جدی واگن‌های مترو نیز وجود دارد که امیدواریم با تخصیص ۴۵ درصد از بودجه به حمل و نقل عمومی، مردم احساس کنند در سال ۱۴۰۲ اتفاق و تحرک خوبی در این بخش رخ داده است.

انتهای پیام/