مدیریت بحران و شهر امن یکی از ارکان بودجه ۱۴۰۲ است
مدیریت بحران و شهر امن یکی از ارکان بودجه ۱۴۰۲ است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز لزوم توجه به مدیریت بحران و شهر امن را یکی از مهمترین موضوعات در بودجه ۱۴۰۲ دانست و گفت: تمام مجموعه‌ها باید با هم افزایی و مشارکت فعال در زمینه مدیریت بحران نقش ایفا کنند. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار ظهر امروز در دومین جلسه قرار خدمت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز لزوم توجه به مدیریت بحران و شهر امن را یکی از مهمترین موضوعات در بودجه ۱۴۰۲ دانست و گفت: تمام مجموعه‌ها باید با هم افزایی و مشارکت فعال در زمینه مدیریت بحران نقش ایفا کنند.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار ظهر امروز در دومین جلسه قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه شهرداری منطقه ۱ برگزار شد، از «فرهنگ سازی» به عنوان بخشی از موضوع مدیریت بحران یاد کرد و افزود: از رسانه‌ها که در زمینه رویکرد فرهنگ‌سازی و پرداخت به اصل موضوع و پرهیز از حواشی تلاش دارند و مشکلات و موضوعات را گاهی با راهکار ارائه کرده اند، قدردانی می‌کنم.

وی ضمن تسلیت و اظهار همدردی در خصوص حادثه زمین لرزه ترکیه و سوریه، گفت: این موضوع باید تلنگری برای ما در حوزه بحران شهری باشد که آگاه بوده و در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشیم.

هوشیار بر لزوم توجه تمام مجموعه ها در این خصوص تصریح کرد: تمام مجموعه ها باید در حوزه خود حساس باشند و به طور مثال جامعه مهندسان، شهرسازان، مدیریت بحران باید پیش‌بینی لازم برای مدیریت بحران داشته باشند. باید نگاه جامعی داشته باشیم که اگر این اتفاق در تبریز رخ داد، باید آمادگی داشته باشیم.

شهردار تبریز با اشاره به تجربه مدیریت بحران در زلزله خوی، خاطرنشان کرد: در زلزله خوی، شاهدیم کمک‌های مردمی بدون برنامه ارسال شده است در حالی که اگر این کمک ها به صورت هوشمندانه مدیریت شود، می‌توان به جای کمک غیرمادی، نقدینگی به یکی از حساب ها پرداخت کرد. همچنین یکی از موارد و کمبودها در خوی در زمینه حمام و سرویس بهداشتی بود که در همین راستا چند سرویس بهداشتی و حمام در آنجا احداث می کنیم.

وی ادامه داد: در زلزله ترکیه و سوریه حجم وسیعی از فاجعه انسانی رخ داد هزاران انسان جان خود را از دست دادند. این موضوع تلنگری برای مدیران شهری و آموزشی است که بدانیم در مواجهه با بحران و بعد از بحران چگونه باید عمل کنیم.

هوشیار همچنین یادآور شد: بیست و دومین قرار خدمت را در آستانه ۲۲ بهمن به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم آثار این جلسات در راستای حل مشکلات مردم و توسعه تبریز در تمام حوزه‌ها بوده و موجب شود نوع نگاه به توسعه در تبریز، نگاهی جهانشهر باشد.