آلاینده‌ها موجب کاهش کیفیت زندگی و طول عمر شهروندان می‌شود
آلاینده‌ها موجب کاهش کیفیت زندگی و طول عمر شهروندان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، پوریا عادلی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در ششمین نشست مشورتی شهر اندیشان با موضوع آلودگی هوا و نقش مدیریت شهری در کاهش آن از سلسله برنامه‌های «یک شهر گفت‌وگو» اظهار کرد: آلودگی هوا تأثیرات کوتاه و بلند مدتی روی سلامت شهروندان دارد. وی افزود: آلودگی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پوریا عادلی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در ششمین نشست مشورتی شهر اندیشان با موضوع آلودگی هوا و نقش مدیریت شهری در کاهش آن از سلسله برنامه‌های «یک شهر گفت‌وگو» اظهار کرد: آلودگی هوا تأثیرات کوتاه و بلند مدتی روی سلامت شهروندان دارد.

وی افزود: آلودگی هوا در کوتاه مدت بر سلامت گروه‌های پرخطر که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند تأثیر دارد، عوارض حاد در بلند مدت تأثیر خود را بر سلامت انسان‌ها نشان می‌دهد.

متخصص رادیو آنکولوژی با تاکید بر اینکه در راهکار کوتاه مدت برای حل تأثیرات آلودگی هوا باید همه شهروندان بهره‌مند از نرم‌افزاری قابل دسترس برای اطلاع یافتن از میزان آلاینده‌ها و توصیه‌ها باشند، تصریح کرد: سالانه هفت میلیون نفر در دنیا بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

عادلی گفت: انواع آلودگی‌های هوا در بلند مدت زمینه‌ساز ابتلاء به بیماری‌های قلبی، آلزایمر، پارکینسون و نازایی و در مجموع آلاینده‌ها به کاهش کیفیت زندگی و طول عمر شهروندان منجر می‌شود.