آغاز اجرای عملیات چالکود درختان در انبوهکاری‌های سطح تبریز
آغاز اجرای عملیات چالکود درختان در انبوهکاری‌های سطح تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز اجرای عملیات چالکود درختان در انبوهکاری‌های سطح شهر خبر داد. به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر، گفت: در راستای افزایش عملکرد و بهبود وضع کیفی درختان، چالکود یکی از آیتم‌های اصلی و مهم پاییزی حوزه فضای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز اجرای عملیات چالکود درختان در انبوهکاری‌های سطح شهر خبر داد.

به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر، گفت: در راستای افزایش عملکرد و بهبود وضع کیفی درختان، چالکود یکی از آیتم‌های اصلی و مهم پاییزی حوزه فضای سبز بطور گسترده در سطح شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به مزایای انجام آیتم چالکود درختان، خاطرنشان کرد: جلوگیری از خشکیدگی سرشاخه‌های درختان، اصلاح بافت خاک، کمک به تهویه خاک، افزایش سطح برگ، افزایش نفوذپذیری آب داخل خاک، افزایش جذب مواد غذایی و تغذیه مناسب گیاهی از فوائد و مزایای انجام آیتم چالکود درختان است.

آسیایی زمان اجرای آیتم چالکود را همزمان با خزان برگ درختان اعلام کرد که طی آن چاله و یا شیارهایی در قسمت سایه انداز درختان حفر و مواد غذایی حاوی کود دامی و شیمیایی در مخل حفاری تعبیه می شود که این روش، ایده آل ترین محل را برای تامین کود مورد نیاز گونه های درختی فراهم می آورد.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در این زمینه جذب مواد غذایی تعبیه شده توسط ریشه درخت در طول فصل زمستان با انجام روش چالکود را یاد آور شد که بهترین تغذیه در این فصل برای درختان سطح شهر به ویژه در انبوهکاری ها محسوب می شود.