تهیه و کاشت بذر ۲.۵ میلیون بوته گل نشایی در مراکز تولیدی گل و گیاه
تهیه و کاشت بذر ۲.۵ میلیون بوته گل نشایی در مراکز تولیدی گل و گیاه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از تهیه و کاشت بذر ۲.۵ میلیون بوته گل نشایی در مراکز تولیدی گل و گیاه حوزه فضای سبز تبریز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش شهریار، سیامک آسیایی ظهر امروز در گفتگویی با اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از تهیه و کاشت بذر ۲.۵ میلیون بوته گل نشایی در مراکز تولیدی گل و گیاه حوزه فضای سبز تبریز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شهریار، سیامک آسیایی ظهر امروز در گفتگویی با اعلام این خبر، گفت: در راستای رفع نیازهای گونه‌ای حوزه فضای سبز تبریز در سال ۱۴۰۳ و به ویژه در مرحله دوم کاشت سال، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تجهیز گلخانه‌های مناطق دهگانه شهرداری، بذرهای مرغوب از نوع F۱ تهیه شده که به تدریج و طی برنامه زمانبندی شده در این مراکز کاشت می‌شوند.

وی با اشاره به تجارب موفق سالهای گذشته در این زمینه، یاد آور شد نوع گونه‌های مورد نیاز مناطق در هر مرحله از کاشت سال برحسب شرایط و اقلیم آب و خاک نواحی در کارگروه تولیدات سازمان تعیین شده و بر حسب دستور ابلاغی بذرهای تهیه شده در مراکز تولیدی کاشت می‌شوند.

آسیایی به اشاره به اینکه جایگزینی گلهای مرحله دوم سال با گلهای بهاری در مدت زمان اندکی باید صورت گیرد، تهیه و کاشت به موقع بذرها در مراکز تولیدی گل و گیاه و به عمل آوری گلهای مورد نیاز را موجب جایگزینی به موقع گلهای با نشاط و مرغوب مرحله دوم کاشت در سطح شهر عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین تنوع گونه‌ای سال آتی را ۲۵ گونه و تعداد بوته‌های نشایی مورد نظر را ۵.۲ میلیون بوته عنوان کرد.