آسفالت‌ریزی پنج هزار و ۷۵۷ تنی شهرداری تبریز طی هفته گذشته
آسفالت‌ریزی پنج هزار و ۷۵۷ تنی شهرداری تبریز طی هفته گذشته

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهرداری تبریز طی هفته گذشته از ۲۲ تا ۲۸ آبان با توزیع پنج هزار و ۷۵۷ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است. به گزارش شهریار، شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهرداری تبریز طی هفته گذشته از ۲۲ تا ۲۸ آبان با توزیع پنج هزار و ۷۵۷ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است.

به گزارش شهریار، شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف شهر در دستور کار مناطق دهگانه قرار گرفته است.

نتایج نظرسنجی واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نشان می دهد، ۵۲ درصد از شهروندان تبریزی خواستار اولویت‌دهی اساسی به پروژه آسفالت‌ریزی معابر در بودجه سال ۱۴۰۳ هستند. بر همین اساس شهرداری تبریز با تمام توان خود در صدد پاسخ به این مطالبه شهروندی و عمل به رسالت عمرانی پای کار است.

آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری موضعی یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در سال جاری است و برای تحقق این امر مهم  بودجه عمرانی امسال را به نسبت سال قبل ۲.۵ برابر افزایش داده است.

شهرداری تبریز در رویکرد مدیریتی امسال برنامه ویژه ای برای بهسازی آسفالت معابر دارد به طوری که مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری تبریز در اول مهر امسال  از ثبت رکورد جدید تولید آسفالت در کارخانجات این سازمان طی ۳۰ سال گذشته خبر می دهد.

شهرداری با همراهی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه آسفالت امسال را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است. مدیریت شهری علاوه بر افزایش حجم آسفالت توزیع شده در شهر، با خریداری معدن مصالح ساختمانی، دور خیز افزایش کیفیت آسفالت و کاهش هزینه های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به محدودیت فصل کاری و شرایط جوی پروژه های آسفالت ریزی و خدمات محله‌ای به مناطق دهگانه شهرداری تبریز طی چند روز پیش تاکید کرد، ساماندهی آسفالت معابر هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته گذشته داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع ۹۱۸ تن آسفالت در سطح معابر برای آسفالت اساسی و لکه گیری منطقه اقدام کرد.

بر همین اساس مسیر خیابان شهید شفیع زاده تا تقاطع خیابان شهید رجایی، خیابان استاندارد، محلاتی از ملازینال سیلاب آسفالت ریزی شدند.

 شهرداری منطقه ۱ طی هفته گذشته در مقایسه با مناطق دهگانه شهرداری تبریز، بیشترین حجم آسفالت ریزی را به خود اختصاص داده است.   

منطقه ۲

منطقه ۲ تبریز طی هفته گذشته ۸۳۳  تن آسفالت ریزی در معابر  کوی های فرعی کیوان از محلات منتهی به بلوار استاد معین و همچنین نوار حفاری مقابل بیمارستان رازی، کوی می‌دوست در خیابان جدیری شمالی برای سهولت تردد شهروندان آسفالت ریزی شده است.

منطقه ۳

شهرداری منطقه ۳ تبریز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۲۴۴ تنی در راستای بهسازی  کوچه پناهی کوی فرشباف واقع در ارتش، کوچه میرزایی طالقانی اقدام کرده است.

منطقه ۴

شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۸۳۱ تنی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرده است.

بر همین اساس خیابان های فجر، کوچه باغ (کوچه صبا)، قدس (کوچه قائم، پارک شادی و کوچه فرزانه غربی)، باهنر ۲ (کوچه الزهرا و مومنی)، اتوبان پاسداران، باغ چشملو، رضوانشهر، چهارراه نادر، دکتر قریب، ثابتی، برق لامع، آخونی، دخلی و کوی سعدی و … از جمله خیابان‌ ها، محل‌ها و معابری است که توسط معاونت‌های فنی عمرانی و خدمات شهری منطقه لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی شده است.

منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ تبریز در هفته گذشته توزیع ۷۱۱ تنی آسفالت در معابر کوچه صبای هفت  باغمیشه، ضلع جنوبی اتوبان پاسداران، خیابان عارف روبروی پارک عارف در دستور کار خود قرار داد.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۶۱۶ تنی در جهت بهسازی معابر خود اقدام کرده است.

طی هفته گذشته معابر منطقه از جمله شنب غازان کوی شهداء و جنب مسجد رضوی و ۸ متری سبلان، راه آهن کوی قدس، آناخاتون کوی الواریها، جاده سنتو، قراملک، خیابان دامپزشکی، محوطه مدرسه بعثت و اوتیسم آسفالت ریزی شدند.

منطقه ۷

منطقه ۷ تبریز نیز آسفالت ریزی ۳۱۱ تنی را در مسیرهای اصلی کوی گلشن رسالت، دایچا گلی، وادی رحمت، کوی ابوالقاسم و مسیر اصلی خلجان، کوی مدرسه در شهرک اندیشه طی هفته گذشته به صورت کلی و یا لکه گیری انجام شد.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز نیز با ۱۰۰ تن آسفالت معابر کوی صدر و خیابان شهید مطهری طی هفته اخیر، آسفالت ریزی اساسی شد.

منطقه ۹

منطقه ۹ تبریز طی هفته گذشته آسفالت ریزی نداشته است.

منطقه ۱۰

شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز آسفالت ریزی ۳۳۹ تنی را طی هفته گذشته در معابر شهرک ارم کوچه پنجم شهید مدنی، کوی رمضان اصغری واقع در خلیل آباد و محوطه کارگاه امانی منطقه آسفالت‌ریزی شده است.

همچنین شهرداری تبریز در راستای کاهش بار ترافیکی اتوبان شهید کسایی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی، آسفالت ریزی اتوبان شهید کسایی را با توزیع بیش از ۴۰ هزار تن آسفالت دیروز به اتمام رسید.

شهرداری تبریز در راستای بهسازی معابر و ترمیم آسفالت از ابتدای سال جاری تا به امروز ۲۷۱ هزار و ۵۷۴ تن آسفالت ریزی در سطح شهر تبریز انجام داده است.