نخستین مرکز سیار معاینه فنی خودرو در منطقه ۳ آغاز به کار کرد
نخستین مرکز سیار معاینه فنی خودرو در منطقه ۳ آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای سبک تهران، انجام دوره ای و مستمر معاینه فنی خودروها را روشی تاثیر گذار جهت کاهش آلودگی هوا و تصادفات درون شهری برشمرد و ابراز داشت: از مهم ترین عوامل آلودگی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای سبک تهران، انجام دوره ای و مستمر معاینه فنی خودروها را روشی تاثیر گذار جهت کاهش آلودگی هوا و تصادفات درون شهری برشمرد و ابراز داشت: از مهم ترین عوامل آلودگی هوا وسایل نقلیه هستند که سهم ۸۳ درصدی در تولید آلاینده های گازی دارند و در این میان خودروهای سواری سهم ۳۷ درصدی دارند.  

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار داشت: سال گذشته ۳۰۰ هزار خودرو دارای نقص در سیستم آلایندگی داشتند، در سال جاری نیز ۲۹ درصد از خودروها که در مراجعه اول حائز دریافت گواهینامه نشده اند ۱۰ درصد دچار نقص در سیستم ترمز خودرو بودند.  

مالکی ابراز داشت: پایتخت ۶۴ مرکز مکانیزه ویژه خودروهای سبک، ۳ خط ویژه خودروهای سنگین و ۱۱ خط ویژه موتورسیکلت ها دارد که از سال ۱۳۹۷ تا بهمن ماه ۱۴۰۱ هیچگونه توسعه ای در زیرساخت معاینه فنی نداشتیم اما با تدبیر شهردار تهران، در سال گذشته بعد از ۵ سال برای اولین بار ۲ خط مرکز معاینه فنی در غرب تهران و در خرداد ماه سال جاری ۸ خط در قالب خطوط سیار به خطوط مکانیزه شهر تهران افزوده شد در مجموع با اضافه شدن این مراکز سالانه بیش از ۳۰۰ هزار خودرو افزایش در پذیرش خودروهای تهران خواهیم داشت و امیدواریم که با این ارتقای ظرفیت تمامی خودروهایی که پلاک تهران را دارند با خدمات مناسب و با کیفیت بالاتری پوشش دهیم.  

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران  افزود: یکی از نقاط قوت افزایش مراکز سیار معاینه فنی، افزایش دسترسی شهروندان در سطح محلات به این مراکز معاینه فنی می باشد، در این راستا با توجه به وسعت جغرافیایی  منطقه ۳ با همت شهردار منطقه و مطالعات کارشناسی، با انتقال بعضی خطوط معاینه فنی از مناطقی که خللی در نحوه و زمان خدمات رسانی به شهروندان ایجاد نمی کند، فعالیت دو خط بصورت موقت در این منطقه آغاز شد که با استقبال شهروندان امروز به بهره برداری رسمی رسید.  

در ادامه، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ اظهار داشت: بطور یقین با افزایش خطوط سیار معاینه فنی خودرو ضمن صرفه جویی در زمان و انرژی شهروندان شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها به خصوص در پایتخت خواهیم بود.  

شهردار منطقه ۳، توجه به حوزه حمل و نقل عمومی را از مهمترین موضوعات مورد توجه مدیریت شهری برشمرد و ابزار امیدواری کرد که  احداث خطوط ۹ و ۱۰ متروی تهران که از این منطقه عبور می کند، براساس زمانبندی اعلام شده از سوی شرکت مترو به اتمام رسیده تا با این اقدام قسمتی از بار ترافیکی معابر و بزرگراه ها کاهش یابد.  

جوانی ابراز داشت: در این دوره از مدیریت شهری، رویدادهای موثری در حوزه خدمات رسانی در حال وقوع است که نشان دهنده عظم والای مدیریت شهری درحوزه خدمات رسانی بهینه و توجه به نیازهای شهروندان می باشد که در این زمینه می توان به افزایش مراکز میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اشاره نمود.  

شهردار منطقه ۳ درباره افزایش میادین میوه و تره بار در منطقه ۳ افزود: به منظور پاسخگویی به نیاز شهروندان محدوده خیابان پاسداران، بازار میوه و تره بار نیستان با عرصه ای بالغ بر ۲۲۲ متر و با سازه سبک به بهره برداری رسیده است و بزودی احداث دومین بازار نیز آغاز می شود.  

جوانی تاکید کرد: تسریع در امر افزایش بازار میوه و تره بار در محله ها، مستلزم تدوین برنامه های اصولی و شناسایی زیرساخت های موجود با توجه به ظرفیت های موجود سازمان بازار میوه و تره بار و مناطق می باشد که این مراحل در حال حاضر تسریع است.  

نخستین خطوط سیار معاینه فنی خودرو با حضور شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، حمید جوانی شهردار، جمعی از معاونین، شهرداران نواحی و مدیران منطقه، مادر شهید والامقام علی اصغر شکوری مقدم و معتمدین محله در منطقه ۳ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/