اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز بر زوم برند سازی شهری برای معرفی تبریز تاکید کردند. پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ، شهرام دبیری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه این کمیسیون گفت: برند سازی شهری موضوع مهمی است که در جلسات […]
وی ادامه داد: موضوع برندینگ شهر در عین سادگی بسیار پیچیده است و شهر تبریز با وجود اینکه قدمت تاریخی زیادی دارد و در زمینه های مختلف فعال بوده است ولی نمیدانیم تبریز را با چه عنوانی معرفی کنیم.
دبیری خاطر نشان کرد: پیشنهاد این است که در مرحله اول بررسی و تحلیل موضوعی وضعیت موجود باید اتفاق بیافتد و سپس با توجه به وضعیت موجود هویت سازی کنیم و سپس برند تبریز را به مردم معرفی کنیم و در عین حال برندینگ شهری نباید فقط به جمله ای بسنده شود و عقبه ای برای دفاع نداشته باشیم.
حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این زمینه گفت: سابقه اجرای برندیگ در شهرداری تبریز از سال ۹۵ وجود دارد و میخواستیم داشته های تبربز را در قالب یک شکل با جمله معرفی کنیم.
وی ادامه داد: دکتر فضلی پور پدر برند ایران بعنوان مشاور طرح انتخاب شدند و فراخوان ملی ارایه شد و ۱۷ طرح از سطح کشور به دبیرخانه واصل شد و طرحی انتخاب شد ولی متاسفانه مسکوت ماند.
سعید نیکوخصلت دیگر عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در مورد موضوع برندیگ شهری در این جلسه توضیحاتی داد و گفت: برند سازی جزو نیازهای مهم هر شهری است و تحقق آن نیاز به تعامل همه دارد.
وی با بیان اینکه باید توجه کنیم به واسطه انرژی که صرف می شود تاثیر گذاری نیز داشته باشد یادآور شد: در مدیریت شهری باید قبل ۲۰۱۸ برند سازی می شد چراکه تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی بود تا پتانسیل های خود را بشناسیم.
نیکو خصلت ادامه داد: باید بعد از طی فرآیندها کمپین هایی تشکیل شود و باید توجه داشت که سرمایه گذاران به برند شهر ها نیز قبل از سرمایه گذاری توجه می کنند و اگر برند شهر مشخص باشد برخی هزینه ها نیز به پشتوانه آن کاهش می یابد.