اجرای عملیات قالب بندی دیوارهای مخزن بتنی ۷۰۰ متر مکعبی ذخیره آب در پارک باغشمال
اجرای عملیات قالب بندی دیوارهای مخزن بتنی ۷۰۰ متر مکعبی ذخیره آب در پارک باغشمال

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۳ تبریز از اجرای عملیات قالب بندی دیوارهای مخزن ۷۰۰ مترمکعبی آب در پارک باغشمال خبر داد.  به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ تبریز، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهری  وهمچنین ذخیره آب برای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۳ تبریز از اجرای عملیات قالب بندی دیوارهای مخزن ۷۰۰ مترمکعبی آب در پارک باغشمال خبر داد.

 به گزارش امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ تبریز، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهری  وهمچنین ذخیره آب برای استفاده در مواقع ضروری، مخزن آب بتنی با حجم ۷۰۰ هزار لیتر درضلع شمالی پارک باغشمال در حال احداث است.

وی افزود: عملیات آرماتور بندی و فونداسیون این مخزن بتنی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه به اتمام رسیده و هم اکنون عملیات قالب بندی دیوارهای این مخزن در حال انجام است.

شهردار منطقه ۳ با عنوان اینکه مخزن بتنی ۷۰۰ متر مکعبی برای ذخیره سازی در حجم بسیار بالای آب در حفظ و نگهداری اصولی فضاهای سبز حوزه منطقه ۳ تاثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: این مخزن در ضلع شمالی پارک باغشمال با قابلیت ذخیره سازی ۷۰۰ هزار لیتر آب در حال اجراست.

پورخردمند ادامه داد: در محوطه ضلع شمالی عمارت کلاه فرنگی، تا به ‌امروز به طول ۵۰۰ متر عملیات جدول‌گذاری اجرا شده و این عملیات در حال حاضر نیز ادامه دارد و در روزهای آتی نیز عملیات زیرسازی مسیرهای پیاه‌راه و محوطه‌سازی فضای سبز اطراف آن نیز اجرایی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: با نظارت معاونت فنی و عمرانی منطقه، قسمت دیگری از کانال سرپوشیده هدایت آبهای سطحی «ایلی‌سو» در خیابان آزادی، با  دال‌های بتنی مقاوم ترافیکی دال‌گذاری شد.

شهردار منطقه ۳ اضهار کرد: در این عملیات ۶۸ متر دیگر از کانال از میدان ابوریحان تا میدان حکیم نظامی با ۲۹ دال بتنی دال‌گذاری شد و طول عملیات مرمت و بازسازی کانال سرپوشیده «ایلی‌سو» به ۴۴۴ متر رسید.

وی با اشاره به دال‌گذاری ۲۰۶ متر باقی‌مانده کانال منتهی به میدان حکیم نظامی اعلام کرد: کانال سرپوشیده هدایت آب های سطحی «ایلی سو» به جهت عمر بالای ساخت آن و فرسایش دال‌ها در طول زمان به خاطر وجود گازهای فرساینده کانال، استحکام لازم را نداشته و بدین‌جهت شهرداری منطقه عملیات مرمت و بازسازی این کانال را جزء پروژه های عمرانی خود قرار داده است.