کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورا در جریان بررسی دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعضای شورا در هفته گذشته نیز کمکی به مردم این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورا در جریان بررسی دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعضای شورا در هفته گذشته نیز کمکی به مردم این خطه داشتند، اظهار کرد: شهرداری تهران نیز از شورا درخواست مجوز برای کمک به سیستان و بلوچستان به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان کرده است.

وی با بیان اینکه رسم بر این بوده که شهردار در تصویب چنین لوایحی در شورا حضور داشته باشد اما قانونی در این زمینه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور این اجازه را به شهرداری داده که در چنین مواردی بتواند کمک کرد و با فرمانداری نیز هماهنگی لازم به عمل آمده تا مشکلی ایجاد نشود.

گفتنی است، دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

در جریان بررسی جزئیات این لایحه، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گروه های جهادی بسیج شهرداری سالهاست در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: ما نمی دانیم چه تعمدی وجود دارد که شهرداری با وجود یک مجموعه نسبت به موازی کاری اقدام می کند. امروز شاهد فعالیت قرارگاه سید الکریم ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی هستیم درحالیکه گروه های جهادی بسیج می توانند این اقدامات را انجام دهند؛ لذا درخواست می کنیم سازمان بسیج جایگزین قرارگاه در متن لایحه شود.

وی افزود: از هر منظر که نگاه کنیم هیچ توجیحی ندارد که قرارگاه نسبت به توزیع کمک ها اقدام کند و بهتر است سازمان بسیج امور را برعهده بگیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز تأکید کرد: بهتر است اعتبارات از مسیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران به عنوان متولی تخصصی اختصاص یابد.

این دو فوریت پس از اعمال اصلاحات با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

انتهای پیام/