۱۲ حلقه چاه جذبی در منطقه ۹ کرج حفر شد
۱۲ حلقه چاه جذبی در منطقه ۹ کرج حفر شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین عطائی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: با حفر چاه‌های جذبی در نقاط آبگیر منطقه، آب‌های سطحی هدایت و ساماندهی شدند. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و استقرار آن در نقطه مرکزی شهر، اظهارداشت: با توجه به این امر سطح منطقه از حجم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حسین عطائی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: با حفر چاه‌های جذبی در نقاط آبگیر منطقه، آب‌های سطحی هدایت و ساماندهی شدند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و استقرار آن در نقطه مرکزی شهر، اظهارداشت: با توجه به این امر سطح منطقه از حجم بارندگی قابل توجهی برخوردار است.

عطائی، ضرورت اجرای طرح‌هایی با محوریت جلوگیری از سرازیر شدن آب‌های سطحی در معابر را یادآور شد و گفت: بر این اساس توجه به مسائل زیست محیطی و اجرای طرح‌های توسعه و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی دراولویت برنامه‌های اجرایی شهرداری منطقه ۹ قراردارد.

وی افزود: به این منظور علاوه براحداث شبکه جمع آوری آب‌های سطحی، حفر چاه جذبی در نقاط آبگیر و معابری که امکان انتقال آب از طریق شبکه و جدول وجود ندارد، از سوی شهرداری منطقه انجام شد.

سرپرست منطقه ۹ شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر لزوم به روز رسانی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی، اظهارداشت: به منظور تکمیل و به روز رسانی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی عملیات حفر چاه‌های جذبی به تعداد ۱۲ حلقه در سطح منطقه اجرا شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چاه‌های حفر شده در بلوار شهدای دانش‌آموز، بلوار هفت تیر خیابان شهیدان پناهی، ضلع شرقی میدان معلم، بلوارسرداران نبش بلال ۸، بلوار سرداران ابتدای خیابان معزی، خروجی اتوبان قزوین کرج (زیرگذر البرز جاده محمد شهر) انتهای خیابان بوستان پارس ایجاد شده است.

وی افزود: به لحاظ وجود پل‌های متعدد سواره رو و همچنین ویژگی کوهپایه‌ای و شیب در برخی از معابر دفع و جمع آوری آب‌های سطحی از طریق حفر چاه جذبی در این نقاط انجام می‌شود.

منتشر شده درتاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۲