از ظرفیت کنش‌گران در تبیین طرح «من شهردارم» استفاده شود
از ظرفیت کنش‌گران در تبیین طرح «من شهردارم» استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در آیین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای اجرای این طرح، اظهار کرد: تلاش ما این بود که مشارکت مردم را در دوره ششم مدیریت شهری افزایش دهیم و جمهوریت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در آیین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای اجرای این طرح، اظهار کرد: تلاش ما این بود که مشارکت مردم را در دوره ششم مدیریت شهری افزایش دهیم و جمهوریت ایران را از بعد سیاسی به بعد شهری نیز گسترش دهیم و شورا و شهردار تهران بر افزایش مشارکت شهروندان به عنوان یک ابرپروژه تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه در این راستا طرح رصد را شکل داد، یادآور شد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز مشارکت محلات را پیگیری کرد و امور در افزایش مشارکت شهروندان با جدیت مورد پیگیری بود.

مظفر با تأکید بر اینکه جلسه مفصلی آغاز اجرای طرح «رصد۲» در راستای بودجه ریزی مشارکتی با شهردار تهران برگزار شد، تصریح کرد: مطالعات و تجربیات سایر کشورها در مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت و گزارشات پیشنهادات عملیاتی در این زمینه به شهردار تهران و معاونین ارائه شد و سازمان فاوا با جدیت به دنبال انجام اقدامات بودند که منجر به تکمیل سامانه «من شهردارم» شد و شهروندان لوکیشن‌محور، ایده‌های خود را مطرح خواهند کرد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه جلسات منظمی در کمیسیون برنامه و بودجه با همکاری اداره کل بودجه و سازمان فاوا شهرداری تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در بررسی صورت گرفته از سامانه «من شهردارم»، شاهد انجام یک کار فاخر بودیم اما عملیاتی شدن آن و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری برای پروژه‌ها به یک باور جمعی و بسیج کردن ظرفیت‌ها نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما این را می پذیریم که قرار است اقدام دشواری را انجام دهیم و تصمیم گیری برای اجرای بخشی از پروژه‌ها را آگاهانه به مردم واگذار کنیم اما آگاهیم که این اقدام اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد؛ لذا باید برای این موضوع که شورا و شهرداری با یکدیگر هم پیمان هستند، مشارکت صورت بگیرد.

مظفر با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که باید در صفحه‌ای امکان نمایش تمام پیشنهادات در محلات و مناطق وجود داشته باشد، گفت: در این مرحله باید شهروندان بتوانند نسبت به پیشنهادات ثبت شده نظرات خود را ثبت کنند و فراوانی تأییدها می تواند در انتخاب نهایی پروژه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: شهرداری نیز می‌تواند نظر خود را نسبت به نظرات شهروندان ارائه دهد و به نوعی پاسخگوی پیشنهادات مردم باشد که این اقدام منجر به پویایی خواهد شد و از سویی دیگر مردم آموزش خواهند دید که اجرای چه پروژه‌هایی در اختیار شهرداری است و چه ملزوماتی نیاز دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید بودجه پیش بینی شده برای این پروژه‌ها ضریب وزنی داشته باشد؛ به نوعی که برای مثال مشخص کنیم ۵۰ درصد از اعتبارات مناطق به پروژه‌های پیشنهادی مردم در قالب طرح «من شهردارم» اختصاص دارد.

مظفر با تأکید بر اجتماعی سازی این راهبرد و اطلاع رسانی در این خصوص، گفت: شهرداری تهران باید با استفاده از ظرفیت کنش گران، این طرح را تبیین کند و این اطلاع رسانی در قالب‌هایی جذاب صورت بگیرد و اکران شهری به خوبی انجام شود. در مجموع می‌توان گفت باید اقدامی گسترده صورت بگیرد تا این طرح مشارکت بالایی را جذب کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: برای مثال می‌توان نه تنها در قالب محلات بلکه در قالب کلانشهر تهران از نظرات مردم برای اجرای طرح جدید ترافیک و یا لایحه صیانت از باغات به سمت جمع‌سپاری و استفاده از نظرات شهروندان رفت.

وی با تأکید بر اینکه امروز جوانه‌هایی در شهرداری تهران شکوفا شده که بسیار امید بخش است، یادآور شد: روز گذشته پس از ۱۳ سال بزرگراه شهید بروجردی به بهره برداری رسید و این افتتاح نشان داد ما این ظرفیت را داریم که با همکاری یکدیگر دوره‌ای پر افتخار داشته باشیم.

مظفر در مقایسه فعالیت دو سال اخیر مدیریت شهری ششم با ۱۲ سال گذشته آن، تصریح کرد: قراردادی با پیگیری شهردار تهران برای خرید ۷۹۱ واگن منعقد شد؛ در مترو هزار و ۳۰۰ واگن داریم که پیش پرداخت آن پس از رفع مشکلات و دردسرها در بخش های مختلف، انجام شد.

انتهای پیام/