نمایش میراث پهلوانی در منطقه۱۳ به مناسبت نیمه شعبان
نمایش میراث پهلوانی در منطقه۱۳ به مناسبت نیمه شعبان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، به مناسبت ایام پر خیر و برکت ماه شعبان و به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، ویژه برنامه میراث پهلوانی با حضور رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، معاون و مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳، ورزشکاران، جمعی از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، به مناسبت ایام پر خیر و برکت ماه شعبان و به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، ویژه برنامه میراث پهلوانی با حضور رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، معاون و مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳، ورزشکاران، جمعی از خانواده ها و شهروندان در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید پرورده برگزار شد.  

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در این مراسم، ورزش را آمیخته با پهلوانی دانست که فرهنگ آن در ایران ریشه‌ای کهن دارد.

وی با تاکید برگسترش ورزش زورخانه ای به عنوان اولویت ورزشی فرهنگی گفت: امروز ورزش به ترویج و گسترش این فرهنگ نیاز مبرم دارد تا از بی‌اخلاقی‌ها و حاشیه‌ها دور شود.

همچنین، علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با اشاره به استفاده  از ظرفیت جوانان  فعال  در حوزه گردشگری در اجرای این برنامه گفت:پهلوانی یک اخلاق و مرام است و چنانچه تمهیداتی اندیشه شود تا از کسانی که باعث ترویج این فرهنگ شده‌اند تجلیل  شود، موجب ترغیب و تشویق جوانان برای جذب این ورزش پهلوانی می شود.

در این برنامه که با تلفیق شاهنامه خوانی و ورزش پهلوانی زورخانه همراه بود، جمعی از جوانان با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به گود زورخانه رفته و حرکات ورزشی انجام دادند و همزمان با این مراسم، تئاتر نبرد رستم و سهراب، شاهنامه خوانی و نقالی به شیوه قدیمی اجرا  تا شهروندان با آداب و سنت های کهن ایران آشنا شوند.

دف زنی، خطاطی و خوشنویسی، تقدیر از عوامل برنامه  و پیشکسوتان آئین پهلوانی  از دیگر بخش های آیین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بود.

انتهای پیام/