آغاز عملیات بهسازی مقبره الشهدای بهاران
آغاز عملیات بهسازی مقبره الشهدای بهاران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به بهسازی یادمان شهدا، گفت: در راستای تکریم و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مقبره الشهدای بهاران واقع در بوستان بهاران در حال احداث است. سیفی افزود: کلنگ زنی این پروژه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به بهسازی یادمان شهدا، گفت: در راستای تکریم و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مقبره الشهدای بهاران واقع در بوستان بهاران در حال احداث است.

سیفی افزود: کلنگ زنی این پروژه در ۲۸ تیرماه سال جاری انجام شده و در حال حاضر در مرحله احداث فونداسیون قرار دارد.

وی تصریح کرد: این مقبره الشهدا در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در حال احداث است؛ این بنا یک گنبد دارد که ارتفاع آن از سطح زمین، ۱۶ متر است.

شهردار منطقه ۱۷، اظهار کرد: در احداث پروژه ابنیه ای مذکور، از اسکلت فلزی پیچ و مهره ای  و از معماری ترکیبی آجر و کاشی استفاده خواهد شد.

سیفی تصریح کرد: احداث این پروژه به ۲ سال زمان نیاز دارد و طبق برنامه زمان بندی معاونت فنی و عمرانی این منطقه، ان شالله در تیرماه ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: پس از پایان مراحل ساخت و بهره برداری از یادمان شهدای گمنام مقبره الشهدای بهاران، ان شالله فعالان فرهنگی منطقه برنامه ریزی هایی در خصوص برگزاری مراسم های معنوی در مناسبت های ملی و مذهبی خواهند داشت. مدیریت شهری نیز جهت پاسداشت مقام شامخ شهیدان، در کنار برگزار کنندگان مراسم های معنوی در این مکان، خواهد بود.

گفتنی است ۱۷ دی ماه سال ۱۴۰۰ پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، پس از تشییع با شکوه امت شهید پرور دارالشهدا، در بوستان بهاران به خاک آرمیده شد. طی دو سال گذشته در مناسبت های ملی مذهبی برنامه های مختلفی توسط فعالان فرهنگی و گاهی با مدیریت شهری منطقه در این مکان مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/