مجموعه‌های نیازمند فناوری در «فن‌نما» شرکت کنند
مجموعه‌های نیازمند فناوری در «فن‌نما» شرکت کنند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدیاسر معین‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه ملی نوآوری و فناوری «فن نما» از دهم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود که حضور فعالان و صنایع بزرگ اقتصادی که مشتریان اصلی فناوری‌های تولید شده داخلی هستند مد نظر خواهد بود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدیاسر معین‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه ملی نوآوری و فناوری «فن نما» از دهم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود که حضور فعالان و صنایع بزرگ اقتصادی که مشتریان اصلی فناوری‌های تولید شده داخلی هستند مد نظر خواهد بود.

وی افزود: توصیه می‌کنم علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات‌رسان به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کشور، مجموعه‌های بزرگی که نیاز به فناوری داخلی دارند نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند و فناوری‌ها را از شبکه داخلی تأمین کنند، از این‌رو کسانی که جامانده‌اند، در روزهای کوتاه باقی‌مانده تا زمان برگزاری نمایشگاه، به این جمع بپیوندند.

دبیر کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان قطب تولید فناوری کشور است، خاطرنشان کرد: سایر ظرفیت‌ها در تأمین فناوری می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

وی در توضیح مفهوم شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: برای ایجاد ارزش افزوده در سه بخش اقتصاد، خدمات و کشاورزی نیاز داریم تا به دنبال فناوری برویم و اگر نوآوری در ایجاد فناوری و سطح بالایی از تکنولوژی را داشته باشیم، از کشور به‌عنوان دارنده سطح بالای فناوری یا های‌تک یاد می‌شود.

کمتر از ۲ درصد از اقتصاد فناورانه کشور تأمین داخلی می‌شود.

معین‌الدینی ادامه داد: هرگاه در تولید محصولات یا خدمات خود از بالاترین تکنولوژی بهره ببریم، به‌طور طبیعی توجه بیشتری به محیط زیست و مصرف کمتری از منابع انرژی خواهیم داشت و رقابت‌پذیری و مشتری‌پسندی را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در واقع زمانی که از اقتصاد دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم، اشاره به اقتصاد فناورانه و نوآوری در فناوری‌های مورد نیاز صنعت، خدمات و کشاورزی است.

دبیر کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان با بیان اینکه کمتر از دو درصد از اقتصاد فناورانه کشور تأمین داخلی می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ما بیشتر از این میزان است، البته نمایشگاه یکی از زیرساخت‌های طراحی شده است و زمینه تبادلات فناوری را فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص استقبال صنایع از حضور در نمایشگاه فن نما، گفت: صنایع به‌صورت بومی اداره می‌شود و انگیزه تجاری کمتر در مدیریت آن‌ها ملموس است، جنس استفاده از فناوری داخلی و بومی‌کردن آن و استفاده از شبکه تأمین داخلی و توسعه دادن شرکت‌های دانش‌بنیان از جنس مزیت تجاری است که در بنگاه‌های بسیار بزرگ (خصولتی) شاید کمتر مورد توجه قرار گیرد.

معین‌الدینی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های دیگری همچون مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود، ادامه داد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کنار ساختارهایی همچون نمایشگاه فن نما این زمینه را برای مجموعه‌های خصولتی فراهم خواهد کرد تا بیشتر به مزیت‌های تجاری توجه کنند و از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند.