شهروندان از صعود انفرادی به قله کوه صفه بپرهیزند
شهروندان از صعود انفرادی به قله کوه صفه بپرهیزند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا صفدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کوه صفه اصفهان با حدود ۲۲۰۰ متر ارتفاع نزدیک به مرکز شهر اصفهان واقع شده و دسترسی عموم شهروندان به این کوه راحت است. وی با بیان اینکه کوه صفه زمینه آرامش، تندرستی و ورزش تمام شهروندان را فراهم می‌کند، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا صفدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کوه صفه اصفهان با حدود ۲۲۰۰ متر ارتفاع نزدیک به مرکز شهر اصفهان واقع شده و دسترسی عموم شهروندان به این کوه راحت است.

وی با بیان اینکه کوه صفه زمینه آرامش، تندرستی و ورزش تمام شهروندان را فراهم می‌کند، اما باید اقدامات ایمنی مورد نیاز قبل از صعود به کوه انجام شود، افزود: یکی از این موارد، آموزش‌های لازم در رابطه با کوهنوردی است؛ در حال حاضر قسمتی از مسیر کوه صفه توسط شهرداری منطقه پنج ایمن‌سازی و سنگ‌فرش شده است که شهروندان می‌توانند از این مسیر عبور کنند.

مسئول واحد نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام کوه‌نوردی باید به تاریکی هوا توجه داشته باشند و به‌صورت انفرادی صعود نکنند، ادامه داد: کوه‌پیمایان در قسمتی از کوه که از مسیر سنگ‌فرش‌ها خارج می‌شود، نیاز به همراهی مربی و باشگاه‌های مجاز کوه‌نوردی دارند، البته در این مسیرها گروه‌های غیرمجاز کوه‌نوردی زیادی حضور دارند که نیاز به ورود دستگاه‌های امنیتی و برخورد با این نفرات است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ باشگاه کوهنوردی به‌صورت قانونی و ایمن در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کند، گفت: شهروندان می‌توانند در وبگاه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی اسامی باشگاه‌ها را مشاهده و برای ورود به کلاس‌های آموزشی کوهنوردی اقدام کنند تا بتوانند این ورزش را ایمن، اصولی و حرفه‌ای‌تر دنبال کنند.

صفدریان با اشاره به اینکه تابلوهای هشدار ایمنی برای عموم شهروندان در نقاط مختلف کوه صفه نصب شده است، تصریح کرد: شهروندان هنگام خارج شدن از مسیرهای اصلی نیاز است تذکرات داده شده را رعایت کنند.

وی با اشاره به استقرار چند تیم عملیاتی در کوه صفه گفت: اکیپ اول عملیاتی در ایستگاه شماره ۱۲ خیابان هزارجریب و اکیپ دوم پشتیبان در سه‌راه حکیم‌نظامی مستقر است و نسبت به ارائه راهنمایی شهروندان اقدام می‌کنند و در صورت وقوع حادثه از همان محل اعزام می‌شوند.