رفع معضل ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان تبریز
رفع معضل ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز از رفع معضل بزرگ ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان( پایگاه دوم شکاری) خبر داد. به گزارش شهریار، محمدرضا روشنی گفت: پس از سالیان متمادی و با توجه به مطالبات به حق شهروندان با همکاری مدیران و مسئولان محترم گره بزرگ ترافیکی میدان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز از رفع معضل بزرگ ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان( پایگاه دوم شکاری) خبر داد.

به گزارش شهریار، محمدرضا روشنی گفت: پس از سالیان متمادی و با توجه به مطالبات به حق شهروندان با همکاری مدیران و مسئولان محترم گره بزرگ ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان مرتفع شد.

روشنی ضمن اشاره به صحبت‌های  امام جمعه مردمی تبریز در نماز جمعه اخیر مبنی بر حل معضلات ترافیکی شهر  اظهار کرد: با عنایت به مطالبات مردمی و  پس از پیگیری های مجدانه شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، پلیس راهور، معاونت عمرانی استانداری، فرماندهی پایگاه دوم شکاری و براساس مطالعات و برنامه ریزی های انجام شده توسط معاونت، مشکل قدیمی و آزار دهنده ترافیک سنگین میدان آذربایجان و میدان خلبان به همت شهرداری منطقه 6 ، مرتفع شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ضمن قدردانی از سعه صدر و احساس مسئولیت فرماندهی پایگاه دوم شکاری تبریز امیر سرتیپ یوسفی، جانشین فرماندهی پایگاه امیر سرتیپ سلیمانی و سرهنگ اصلان زاده، در قبال مطالبات و مشکلات شهروندان عنوان کرد: ترافیک سنگین این منطقه در طول چندین سال گذشته همه روزه باعث اتلاف وقت ارزشمند هزاران نفر از شهروندان و گردشگران می‌شد.

وی افزود: به منظور مطالعات این گره ترافیکی برای اولین بار در کشور از امکانات ترافیکی نرم افزار رایگان گوگل مپ که بر روی گوشی های تلفن همراه بسیاری از شهروندان وجود دارد، همراه با تصاویر دوربین های ترافیکی و مدلسازی های ترافیکی استفاده شد و با انسداد دوربرگردان مقابل پایگاه و ایجاد جزیره ترافیکی در ورودی جاده آناخاتون، مشکلات ترافیکی این منطقه تا حد قابل توجهی مرتفع شد.

روشنی تشریح کرد: در این طرح یک گیت برای عبور و مرور فقط خودروهای عملیاتی پایگاه دوم شکاری در نظر گرفته شده و نصب خواهد شد همچنین طبق توافقات به عمل آمده با فرماندهی پایگاه دوم شکاری عبور و مرور خودروهای غیر عملیاتی پایگاه همانند خودروهای سایر شهروندان از طریق میدان شهید مدنی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بزرگ شهر تبریز با صرف هزینه های اندک و فقط با همکاری و هماهنگی مسئولان قابل حل است، عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بنا به دستورات اکید شهردار کلانشهر تبریز و با استفاده از نرم افزار رایگان گوگل مپ همه گره های ترافیکی شهر تبریز را شناسایی و مدلسازی کرده است و بتدریج اقدام به رفع این گره ها خواهد کرد.