لزوم توجه به اهمیت دغدغه‌های بانوان شاغل در جامعه
لزوم توجه به اهمیت دغدغه‌های بانوان شاغل در جامعه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مائده‌سادات کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شاخص‌های بانوی موفق اظهار کرد: بانوی موفق کسی است که همزمان با ایفای نقش مادری و همسری، در جامعه نیز با حفظ کرامت انسانی نقش فعالی داشته باشد. وی با بیان اینکه بانوی موفق باید در تمام ابعاد زندگی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مائده‌سادات کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شاخص‌های بانوی موفق اظهار کرد: بانوی موفق کسی است که همزمان با ایفای نقش مادری و همسری، در جامعه نیز با حفظ کرامت انسانی نقش فعالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بانوی موفق باید در تمام ابعاد زندگی وظیفه خود را به درستی انجام دهد، جایی که مربوط به انجام وظایفش در خانواده است، باید به بهترین شکل مدیریت کند، ضمن اینکه نقش خود را به عنوان همسر و مادر به خوبی ایفا کند، افزود: این بانوی موفق در خانواده، زمانی که وارد جامعه می‌شود، آنجا نیز باید با تأثیرگذاری گامی را در مسیر رفع مشکلات جامعه بردارد.

دبیر شورای مشورتی بانوان شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌ها و راهبردهایی که برای موفقیت بانوان در فضای اجتماعی می‌توان مورد توجه قرار داد، گفت: فضاهایی باید برای بانوان ایجاد شود که به سلامت جسم و روح آن‌ها کمک کند. از جمله ایجاد فضاهای ورزشی مناسب با امکانات ویژه که کمبود این موضوع را در اصفهان مشاهده می‌کنیم.

کاویانی تصریح کرد: بانوان کارمند بسیار به چنین فضاهایی نیازمند هستند، زیرا با توجه به مشغله کاری و خانوادگی، زمان کمتری را برای پرداختن به نشاط و تفریح خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: در محیط درس و دانشگاه نیز باید فضاهای مطالعاتی ویژه برای بانوان اختصاص داده شود تا در آرامش و راحتی به تحقیق و پژوهش بپردازند.

دبیر شورای مشورتی بانوان شهرداری اصفهان در خصوص لزوم اهمیت توجه به جایگاه بانوان شاغل گفت: بانوان کارمندی که فرزند کوچک دارند، دغدغه‌مند نگهداری و تربیت او هستند به خصوص در سنین کمتر از شش سال که باید مراقبت بیشتری از فرزند صورت بگیرد، بنابراین برای حمایت از این بانوان باید در مکان‌هایی نزدیک به محل کار، فضاهایی برای نگهداری کودک در نظر گرفته شود، چیزی شبیه مهدکودک یا هر فضای مناسب دیگری که مادر بتواند با کمترین دغدغه به فعالیت خود مشغول باشد و هر زمان که احساس نیاز بود، فرزند خود را ببیند و او را نگهداری کند.

دبیر شورای مشورتی بانوان شهرداری اصفهان بیان کرد: همچنین باید شرایطی فراهم شود که بانوان کارمند پس از مرخصی زایمان در فضای مناسبی کار کنند و حقوق آن‌ها زائل نشود، حتی به سطح بالاتری از نظر کاری برسند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که زنان عملکردی بسیار بهتر در محیط کار دارند، مشهود است، بنابراین باید به آن‌ها بها داد تا با بروز و ظهور توانمندی‌های خود به عرصه‌های بالای اجتماعی دست پیدا کنند.