راه‌اندازی تجهیزات اتوماتیک محلول‌پاشی در مناطق دهگانه تبریز
راه‌اندازی تجهیزات اتوماتیک محلول‌پاشی در مناطق دهگانه تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز از بررسی آخرین وضعیت تجهیزات برف‌روبی، محلول‌پاشی و رفع نواقص موجود در این حوزه خبر داد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از کارگاه‌های امانی مناطق دهگانه شهرداری تبریز که به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق و مدیران شهری انجام یافت، اظهار کرد: با توجه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز از بررسی آخرین وضعیت تجهیزات برف‌روبی، محلول‌پاشی و رفع نواقص موجود در این حوزه خبر داد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از کارگاه‌های امانی مناطق دهگانه شهرداری تبریز که به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق و مدیران شهری انجام یافت، اظهار کرد: با توجه به حذف نمک‌پاشی در سال گذشته، نیازمند راه‌اندازی تجهیزات اتوماتیک محلول‌پاشی در مناطق دهگانه بودیم که در همین راستا دستگاه‌های محلول‌ساز در مناطق دهگانه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مناطق دهگانه شهرداری تبریز با  تمام توان آماده مدیریت بارش‌های پیش‌رو در فصل زمستان هستند و در این راه تلاش داریم با همراهی شهروندان تبریزی و ظرفیت رسانه‌ها مخاطرات بارش برف را کاهش دهیم.

هوشیار از بررسی و رفع نواقص تجهیزات برف‌روبی، محلول‌پاشی نیز خبر داد و افزود: موضوع اصلی ما در مدیریت بارش‌های پیش‌رو همراهی مردم و رسانه‌ها در حذف نمک در این فرایند است که باعث بروز امراض مختلف می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته حجم مصرف نمک بالا بوده و سالانه شاهد ۵۰ هزار تن جامدپاشی نمک در سطح شهر وجود داشت که ماه‌ها بر روی زمین باقی مانده و سلامتی مردم و همچنین محیط زیست، فضای سبز، آب‌های زیرزمینی را به مخاطره می‌انداخت.

شهردار تبریز با اشاره به اولین تجربه استفاده از محلول در سال گذشته خاطرنشان کرد: در اولین سال حذف نمک و استفاده از محلول علی‌رغم نواقصی که وجود داشت، با همراهی مردم فهیم تبریز نتایج خوبی به دست آوردیم که در سال جاری نیز تلاش داریم با تکیه بر ظرفیت مردمی شهر و رسانه‌های تبریز، مخاطرات بارش برف را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع سلامتی جامعه باید مطالبه اصلی مردم باشد، ابراز داشت:همراهی مردم باعث پیشبرد اهداف مدیریت شهری می‌شود و در تمام حوزه هایی که مردم مطالبه‌گرده بوده و مشاوره می‌دهند، نتایج بهتری گرفته می‌شود.

هوشیار تأکید کرد: سال گذشته همراهی مردم با فرهنگ تبریز منجر به حذف نمک و کاهش آلایندگی شهری شده و تمام شهرهای کشور الگوی این برنامه را از شهرداری تبریز می ‌خواهند.